Affärsmannaskap

Affärsmannaskap & Kommunikation - Kurser och utbildning

Kommunicerar du värdet i ditt arbete? Talar du ledningens språk? Våra kurser i förhandlingsteknik, presentationsteknik och business management hjälper dig utveckla dig själv och din organisation. Våra utbildningar ger dig de redskap och metoder du behöver för att kunna föra en tydlig dialog med de som är berörda av de tjänster du levererar. En tydlig dialog leder till ökat förtroende för dig och dina tjänster samt är ett verktyg för att du ska känna dig trygg och säker med ditt budskap. Vi har utbildningar som exempelvis Praktisk Förhandlingsteknik, Presentationsteknik och mänsklig kommunikation och Värdeskapande Support och Kundservice. Vi kan även anpassa utbildningar som passar just era behov. Samtliga utbildningar syftar till att öka din kompetens att kunna motivera, driva och presentera större förändringsförslag. Vi bedriver utbildning i egna utbildningssalar på tre orter i Sverige – Stockholm, Göteborg och Malmö men kan även komma till ditt företag och utbilda på plats. Nedan hittar du vårt utbud av kurser och utbildningar inom Affärsmannaskap och Kommunikation. 

Våra utbildningscenter

Vi bedriver utbildning i egna utbildningssalar på tre orter i Sverige - Stockholm, Göteborg och Malmö.

Anpassade utbildningar

Hittar du inte det du letar efter? Vi är specialister på att anpassa utbildningar som passar era behov.

Referenskunder

Referenskunder

Bland våra referenser hittar du tidigare deltagare och deras upplevelser från sin utbildning hos oss. 

Kurser inom Affärsmannaskap/Kommunikation

Filtrera:

Ämnen Rensa

Kursort

Jag är klar

Värdeskapande kundsupport och kommunikation

2 dagar

13950 kr

Kod: A725

Datum: 1 juni, 4 september, 25 september, 23 oktober, fler

Att kunna ge värdeskapande kundsupport och service handlar om förmågan att kunna bemöta kunden och dennes ärende på ett sätt som leder till den nytta som både kunden och din egen verksamhet vill uppnå. För att lyckas med en värdeskapande kundsupport över tid behövs kompetens. Att börja med tanken att bakom varje ärende finns en människa som behöver din hjälp är en bra start. När den tanken blir till insikt och sen kompetens att hantera situationen får du tillbaka en kund med positiva känslor för både dig och den verksamhet du representerar. En upplevelse och en drivkraft, vars värdeskapande hantering leder till fler nöjda kunder. Läs mer

Stockholm 1 juni, 4 september, 23 oktober, 18 december
Göteborg 1 juni, 6 november
Malmö 1 juni, 25 september
Linköping 1 juni

Att leda effektiva och utvecklande arbetsmöten

2 dagar

13950 kr

Kod: AK404

Datum: 22 maj, 12 juni, 17 augusti, 7 september, fler

Vad krävs för att ett arbetsmöte ska vara och kännas effektivt och utvecklande för alla som är med? Vilka är framgångsfaktorerna för att nå ett gemensamt mål enligt forskning och studier? Läs mer

Stockholm 22 maj, 12 juni, 17 augusti, 12 oktober, 4 december
Göteborg 7 september, 14 november

Affärsmannaskap för IT-konsulter

2 dagar

13950 kr

Kod: A720

Datum: 21 juni, 2 oktober, 27 november

Affärsmannaskap handlar om att ha en trovärdig, rådgivande stil som utvecklar både uppdragsgivarens verksamhet och konsultföretaget, såväl ekonomiskt som kunskaps- och imagemässigt. Efter kursen har du en förståelse för vad som krävs för att kunden ska uppleva ett högt värde av konsultens spetskompetens och vad en kund förväntar sig av en extern konsult jämfört med anställd personal. Läs mer

Stockholm 21 juni, 2 oktober, 27 november
Göteborg 21 juni
Malmö 21 juni
Linköping 21 juni

Effektiv presentationsteknik

2 dagar

12900 kr

Kod: A723

Datum: 3 juli, 6 juli, 28 augusti, 11 september, fler

Lär dig att presentera effektivt så att andra tar till sig det som det är tänkt och blir motiverade och inspirerande av dina presentationer. Kursen ger dig konkreta metoder som hjälper dig att lyckas och inte minst rikligt med praktisk träning. Läs mer

Göteborg 3 juli, 11 september
Malmö 6 juli, 11 december
Stockholm 28 augusti, 30 oktober

Praktisk Förhandlingsteknik

2 dagar

13950 kr

Kod: A733

Datum: 18 oktober, 23 november

Att förhandla är en del av många yrkesroller. Du ska till exempel kunna driva dina frågor utan att skada relationer och hitta konstruktiva lösningar på låsta situationer. Den här kursen ger dig verktyg för att nå bra resultat i förhandlingar för vardagliga situationer. Det kan vara att förhandla om resurser i projekt, om villkor med en leverantör eller rentav om lön med din chef. Kursen hjälper dig att bli en effektiv förhandlare genom att finna din egen förhandlingsstil och träna på att få ut maximal nytta av den. Läs mer

Stockholm 18 oktober, 23 november