Värdeskapande kundsupport och kommunikation

Att kunna ge värdeskapande kundsupport och service handlar om förmågan att kunna bemöta kunden och dennes ärende på ett sätt som leder till den nytta som både kunden och din egen verksamhet vill uppnå. För att lyckas med en värdeskapande kundsupport över tid behövs kompetens. Att börja med tanken att bakom varje ärende finns en människa som behöver din hjälp är en bra start. När den tanken blir till insikt och sen kompetens att hantera situationen får du tillbaka en kund med positiva känslor för både dig och den verksamhet du representerar. En upplevelse och en drivkraft, vars värdeskapande hantering leder till fler nöjda kunder. 

Utbildningen fokuserar på att stärka din förmåga att kommunicera på ett stärkande sätt, att lyckas skapa en stark samverkan inom tydliga ramar och förmågan att ständig arbeta med vidareutveckling på egenhand.

Den kompetens vi förmedlar baseras på forskning och studier om framgångsfaktorer med enkla tekniker och metoder som du kan applicera direkt i din verklighet tillsammans med din kund. 

Innehåll

  • Vem är kund?
  • Vad är min roll?
  • Hur vill vi att kunden ska uppfatta oss?
  • Hur vill jag att kunden ska uppfatta mig?
  • Hur får jag reda på kundens förväntningar?
  • Hur möter jag kundens förväntningar?
  • Vad menas med begreppet ramar för min roll och de situationer jag verkar i?
  • Hur lyckas jag skapa tydliga ramar för min kunds ärende?
  • Vad har jag för starka drag i mitt sätt att kommunicera?
  • Hur kommunicerar andra?
  • Hur anpassar jag mitt sätt att kommunicera till den eller dom jag möter?
  • Hur hanterar jag klagomål på ett bra sätt?
  • Hur hanterar jag mina egna känslor i svåra situationer?
  • Hur hanterar jag feedback internt och gentemot kund?
  • Vad betyder samverkan för oss?
  • Hur påverkar vår förmåga att samverka den nytta vi ska leverera?
  • Hur påverkar tillstånd vårt arbete och den service vi ska ge?
  • Hur utvecklar jag mina egna förmågor? 

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till personal som arbetar i en Service Desk eller med kundservice på något sätt.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Boka kursen

Boka din plats redan idag.

Om kursen

Pris: 13 950,00 kr

exklusive moms

Längd 2 dagar
Kurskod A725

KompetenskortKompetenskort gäller på denna kurs

Boka kursen

Välj ort och kursstart

lc LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning.

26 januari

13 februari

27 februari

9 mars

10 april

8 juni

Visa fler kursdatum

Kunduppgifter

Kursanmälan är bindande. För mer information och avbokningsregler se våra allmänna villkor.