ITIL® v3 Lifecycle stream: Continual Service Improvement

Kursen behandlar processen och metoder för att kontinuerligt följa upp och förbättra befintliga it-tjänster, processer och arbetssätt. Kursen fokuserar på planering, genomförande, uppföljning och aktiviteter som leder till förbättringar. 

I kurspriset ingår material i tryckt och digital form. Kursledaren är ITIL-ackrediterad, arbetar även som konsult och delar med sig av sin praktiska erfarenhet.

Målgrupp

För dig som vill följa upp och förbättra befintliga IT-tjänster, processer och arbetssätt. Kursen riktar sig till it-chefer, projektledare, processägare, beställare och medarbetare som ska följa upp och kontinuerligt förbättra it-tjänster och arbetssätt. Kursen är förberedande för ITIL certifieringstest Service Improvement Certificate (3p). ITIL® är ett registrerat varumärke ägt av AXELOS Limited. Swirl logo är ett varumärke ägt av AXELOS Limited.

Förkunskaper

ITIL foundation v3-certifikat eller godkänt v2-v3 uppgraderingstest. Kursmaterialet är skrivet på engelska.

Ämnesområden

  • Kontinuerlig tjänsteförbättring (Continual Service Improvement) som koncept, dess värde och innehåll
  • Principer för Continual Service Improvement
  • Processen för kontinuerlig tjänsteförbättring: The Seven Step Improvement Process
  • Metoder
  • Organisation och roller
  • Tekniska överväganden för Continual Service Improvement
  • Implementation
  • Utmaningar, kritiska framgångsfaktorer och risker.
  • Praktiska tips
  • Kursdeltagarnas frågor

Boka kursen

Boka din plats redan idag.

Om kursen

Pris: 17 950,00 kr

exklusive moms

Längd 3 dagar
Kurskod A251

KompetenskortKompetenskort gäller på denna kurs

Boka kursen

Välj ort och kursstart

lc LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning.

12 december

30 januari

Kunduppgifter

Kursanmälan är bindande. För mer information och avbokningsregler se våra allmänna villkor.