Office 365 - Kontohantering för HR-personal

Med Office 365 aktualiseras möjligheten att flytta administrationen av personalens användarkonton från IT-teknikern till personal med ansvar för personalresurser, löner eller andra relaterade administrationsområden. Denna kurs riktar sig till icke-teknisk kontorspersonal som skall hantera användarkonton och dess tillgång till tjänster i Office 365, såsom SharePoint, Exchange och Lync.

Under en dag går vi igenom en introduktion till hur konton i Active Directory är kopplade till SharePoint, Exchange och Lync i molnet, och hur du kan ta kontroll över hur de olika användarna och grupperna får tillgång till de tjänster de behöver utnyttja i sitt arbete. Vi tittar även på hur säkerheten bibehålls genom en genomtänkt kontohantering.

Förkunskaper

Du behöver ha datorvana, och vara bekant med Windows som arbetsmiljö. Att ha använt Outlook och SharePoint är en fördel, men inget krav.

Ämnesområden

  • Skapa konton och grupper i Office 365 Admin Center
  • Dynamiska grupper i Exchange Online
  • Ge tillgång till filer i  SharePoint genom att skapa dokumentbibliotek och bryta arv.
  • Att undvika mappar i SharePoint
  • Distribuera filer via Lync, Exchange, OneDrive och SharePoint

Om kursen

Pris: 9 450,00 kr

exklusive moms

Längd 1 dagar
Kurskod T723

KompetenskortKompetenskort gäller på denna kurs

Kursen hålls på begäran

Kontakta oss för mer information.

Telefon: 08-562 557 50 
E-post: info@cornerstone.se