ITIL® 4 Specialist - Create, Deliver and Support

Kursen ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support är en del av Managing Professional-programmet på Intermediate-nivå för ITIL 4, och deltagarna behöver klara det relaterade certifieringstestet som ett delmål mot certifieringstiteln Managing Professional (MP). Modulen fokuserar på integration av olika värdeströmmar och aktiviteter för att skapa, leverera och stödja IT-aktiverade produkter och tjänster samtidigt som de täcker stödpraxis, metoder och verktyg.

Kursens och testets närmaste motsvarighet inom ITIL v3 är "Lifecycle stream - Service Transition" (Kurs AK6213), men skall inte betraktas som en uppdaterad version av samma ämne. På slutet av tredje kursdagen finns tid avsatt för att skriva testet, som ingår i kursavgiften.

Addskills Cornerstone Group is a Licensed Affiliate of ITpreneurs, which is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL Courses.

Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till utövare av IT Service Management (ITSM) som hanterar driften av IT-aktiverade och digitala produkter och tjänster samt de som ansvarar för leverans end-to-end.

Som deltagare förutsätts du känna till ITIL v4, inte bara som koncept utan även dess komponenter på Foundation-nivå samt vara utbildad och certifierad inom ITIL 4 Foundation. 

Certifiering

Kursen baseras på certifieringstestet "ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support" från AXELOS. Med hjälp av ITIL 4-koncept och terminologi, övningar och exempel som ingår i kursen kommer du att få relevant kunskap för att klara testet ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support.

Detaljerad information

Kursmaterialet är på engelska med detta innehåll:

Organization and Culture

  • Organizational Structures
  • Team Culture
  • Continuous Improvement
  • Culture Collaborative Culture
  • Customer-Oriented Mindset
  • Positive Communication

Effective Teams

  • Capabilities, Roles and Competencies
  • Workforce Planning
  • Employee Satisfaction Management
  • Results Based Measuring and Reporting

Information Technology to Create, Deliver and Support Service

  • Integration and Data Sharing
  • Reporting and Advanced Analytics
  • Collaboration and Workflow
  • Robotic Process Automation
  • Artificial Intelligence and Machine Learning
  • CI/CD
  • Information Model

Value Stream

  • Anatomy of a Value Stream
  • Designing a Value Stream
  • Value Stream Mapping

Value Stream to Create, Deliver and Support Services

  • Value Stream for Creation of a New Service

Value Stream for User Support

  • Value Stream Model for Restoration of a Live Service

Prioritize and Manage Work

  • Managing Queues and Backlogs
  • Shift-Left Approach
  • Prioritizing Work

Commercial and Sourcing Considerations

  • Build or Buy
  • Sourcing Models
  • Service Integration and Management

 

Boka kursen

Boka din plats redan idag.

Om kursen

Pris: 21 450,00 kr

exklusive moms

Längd 3 dagar
Kurskod AK6413

KompetenskortKompetenskort gäller på denna kurs

Boka kursen

Välj ort och kursstart

10 februari

20 april

Kunduppgifter

Kursanmälan är bindande. För mer information och avbokningsregler se våra allmänna villkor.