Arbeta smartare med Office 365

I denna kurs går vi igenom de produkter som ingår i Office 365 ur ett användarperspektiv och hur de stödjer ett modernt arbetssätt. Fokus ligger på samarbete, kommunikation och effektivitet och efter kursen förstår du vad OneDrive, SharePoint, Planner, Teams och Skype for Business är, samt hur dessa integreras med dina vanliga Officeprodukter som Word, Excel och Outlook.

Målgrupp

Du som vill få en förståelse för de fördelar Office 365 kan innebära för dig och ditt företag.

Ämnesområden

Introduktion till Office 365

OneDrive

  • Dela dokument med interna eller externa kollegor i OneDrive
  • Synkronisera OneDrive

OneNote

  • Skapa anteckningsböcker för egna och delade anteckningar i OneNote

Teams

  • Använda Teams för smidig kommunikation med chatt, samtal och möte

Planner

  • Planera och organisera arbeten i grupp med Planner

Skype for Business:

  • Använda direktmeddelanden
  • Röst- och videosamtal

SharePoint Online:

  • Webbaserade samarbetsytor för internt eller externt samarbete
  • Enklare Intranätlösningar

Övriga appar

  • Kort om Yammer, Sway, To-Do och Delve

Förkunskaper

För denna kurs behöver du ha grundläggande kunskaper i Word och Outlook.

Boka kursen

Boka din plats redan idag.

Om kursen

Pris: 6 950,00 kr

exklusive moms

Längd 1 dagar
Kurskod A103

KompetenskortKompetenskort gäller på denna kurs

Boka kursen

Välj ort och kursstart

lc LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning.

31 maj

18 juni

24 augusti

16 november

21 december

Visa fler kursdatum

Kunduppgifter

Kursanmälan är bindande. För mer information och avbokningsregler se våra allmänna villkor.