Kvalitetspolicy

Bakgrund

Cornerstones kvalitetspolicy är framtagen på uppdrag av företagets styrelse och är ett
dokument med riktlinjer avseende kvalitet och faktorer som påverkar kvaliteten. Alla inom
företaget förväntas följa policyn. Den skall vara känd av samtliga medarbetare, såväl
anställda som styrelsemedlemmar.

Syfte

Målet med företagets kvalitetsarbete är nöjda kunder. Cornerstone skall vara förknippat
med hög kvalitet vad gäller personal, produkter/tjänster och kundservice.

Riktlinjer

Ledningen skall sätta klara kvalitetsmål som kommuniceras, följs upp och revideras
regelbundet. Som hjälpmedel i kvalitetsarbetet använder Cornerstone kända
kvalitetsstandarder såsom Utbildningsföretagen Almegas kriterier för kvalitetsauktorisation
samt den internationella kvalitetsstandarden ISO 9001. Respektive avdelningschef är
ansvarig för att avdelningens rutiner och processer gällande kvalitetsarbete efterlevs,
operativ chef är övergripande ansvarig för allt operativt kvalitetsarbete.

Kundtillfredsställelse

Cornerstones främsta framgångsfaktor är nöjda kunder. Därför

  • utgår vi från vad som är bäst för kunden på lång sikt
  • är vi alltid samarbetsvilliga när det gäller våra kunder
  • visar vi upp vårt kunnande och ger ett kompetent intryck i kundens ögon
  • tillhandahåller vi säkra, tidsbesparande, lättanvända och prisvärda utbildningar och
  • kompetenstjänster.

Medarbetartillfredställelse

En god och produktiv arbetsmiljö är en framgångsfaktor. Därför

  • arbetar samtliga medarbetare som ett lag där vetskap finns om den individuella
    arbetsinsatsens betydelse för helheten
  • tillgängliggörs kritisk information i syfte att arbete skall utföras med kvalitet och
    framgång
  • uppmärksammar och bekräftar vi framgång samt belönar framgång
  • tillser vi att rätt person är på rätt plats genom välplanerad rekrytering och
    vidareutbildning
  • följer vi vår värdegrund

Samhälle

Cornerstone ingår i ett större sammanhang. Därför

  • följer vi de lagar och förordningar som råder men även företagets etiska regler och policys
  • har vi kretsloppsbegreppet i åtanke vid beslut
  • minimerar vi negativ påverkan på luft, vatten och mark
  • minimerar vi förbrukning av vatten och energi

Kontaktuppgifter
Cornerstone Group AB
Box 1073
164 25 Kista

E-post: personuppgifter@cornerstone.se

Fotnot

2023-08-16: På nytt fastställd av Cornerstones styrelse vid ledningens genomgång

2024-08-14: På nytt fastställd av Cornerstones styrelse vid ledningens genomgång

2025-08-13: På nytt fastställd av Cornerstones styrelse vid ledningens genomgång

Fakta

Sedan starten 1993 har vi tränat över 300 000 människor från olika verksamheter, världen över. I Sverige har vi utbildningscenter i Stockholm, Göteborg samt Linköping och vi har tillgång till ytterligare 75 centers i 25 länder genom förvärvet av Global Knowledge Sverige och partnerskapet med Global Knowledge world wide.

Varje år tränar vi över 10 000 människor och genomför ca 1 000 uppdrag inom våra affärsområden:

  • Produktivitet och samarbete
  • Ledning och styrning
  • Avancerad IT

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post