SharePoint Online - Samarbeta och dela information

Kurskod A156

SharePoint Online - Samarbeta och dela information

Denna utbildning i SharePoint vänder sig till dig som använder SharePoint-webbplatser för att dela dokument och annan information eller som kommer att anpassa listor och vyer på dessa webbplatser.

Pris
7450 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
30 jan
Live Online
3 apr
Stockholm, Live Online
19 jun
Live Online

Boka utbildning

Efter kursen kan du grunderna i SharePoint. Du kan arbeta med listorna som finns på en standardwebbplats och vet hur du kan koppla dem till Outlook. Du behärskar dokumenthanteringsfunktioner som checka in/checka ut och vet hur du kan arbeta med versionshantering. Du vet också hur du kan använda s.k. metadata för sortering och filtrering av dokument. Du kan också skapa vyer baserade på dessa.

Du har också fått kännedom om hur du skapar en webbplats och hur du kan sätta behörigheter på den.

Kursen baseras på och genomförs i SharePoint Online.

Motsvarande kurs för dig som har SharePoint 2016 On-Premise är SharePoint 2016 - Samarbeta och dela information

Motsvarande kurs för dig som har SharePoint 2019 On-Premise är SharePoint 2019 - Samarbeta och dela information.

Ett års repetition med Addskills Online E-learning ingår i kursavgiften.


Målgrupp och förkunskaper

Den här kursen vänder sig till dig som vill lära dig grunderna i SharePoint. Du bör ha goda kunskaper i Officeprogrammen.

Detaljerad information


  • Skapa uppgifter, möten och andra relaterade objekt
  • Koppla listor till Outlook
  • Skapa genvägar till bibliotek från Office
  • Använda mallar i bibliotek
  • Ange metadata för dokument
  • Checka in/checka ut dokument
  • Versionshantering
  • Skapa vyer
  • Flytta/kopiera dokument
  • Skapa webbplatser
  • Sätta behörighet på webbplatsen
  • Skapa sidor för nyheter
  • Använda gruppens gemensamma inkorg och kalender
  • Skapa egna bibliotek och listor s.k. Appar
  • Praktiska tips och tricks

Lär dig mer


Moderna arbetssätt med Office 365

Moderna arbetssätt med Office 365

Den digitala arbetsplatsen innebär en rad fördelar, såsom enklare och bättre samarbete, nöjdare och mer produktiva medarbetare, mobilitet, ökat engagemang och bättre kunskapsdelning.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post