Cisco Collaboration - Understanding Foundation

Kurskod CLFNDU

Cisco Collaboration - Understanding Foundation

Denna kurs ger dig de färdigheter och kunskaper som behövs för att administrera och stödja en enkel Cisco Unified Communications Manager-lösning (CM) på en plats med SIP-gateway (Session Initiation Protocol). 

Pris
46450 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
5 dagar
Ort och datum
15 jul
Live Online
2 sep
Live Online
11 nov
Live Online

Boka utbildning

Kursen täcker inledande parametrar, hantering av enheter inklusive telefoner och videoslutpunkter, hantering av användare och hantering av mediaresurser, samt Cisco Unified Communications-lösningar för underhåll och felsökningsverktyg. Dessutom kommer du att lära dig grunderna i SIP-uppringningsplaner, inklusive anslutning till PSTN-tjänster (Public Switched Telephone Network) och hur du använder tjänsteklassfunktioner.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till nätverksadministratörer och systemingenjörer som behöver en kunskapsbas för hantering av samarbertslösningar baserade på Cisco-teknologier. Den utgör även ett lämpligt fundament för dig som skall gå vidare med en CCNP-certifiering inom Cisco Collaboration.

Kursen är tänkt som en startpunkt inom Cisco Collaboration, men som deltagare förutsätts du besitta vissa grundläggande kunsklaper för att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll:

  • Kunskap om webbläsare och allmän datoranvändning
  • Kunskaper om Cisco Internetwork Operating System (Cisco IOS®)-kommandoraden

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

 

Detaljerad information


Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

  • Define Collaboration Technology and Benefits
  • Administering Initial Parameters for Cisco Unified Communications Manager
  • Exploring Endpoints and the Registration Process
  • Exploring Codecs and Call Signaling
  • Managing Users in Cisco Unified Communication Manager
  • Describing a Basic Dial Plan
  • Describing Class of Service
  • Enabling Endpoints and Features
  • Describing the Cisco ISR as a Voice Gateway
  • Exploring Cisco Unified Communication Manager Media Resources
  • Reporting and Maintenance
  • Exploring Additional Requirements for Video Endpoints
  • Describing Cisco Unity Connection

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post