Cisco Collaboration - Understanding Foundation

Denna kurs ger dig de färdigheter och kunskaper som behövs för att administrera och stödja en enkel Cisco Unified Communications Manager-lösning (CM) på en plats med SIP-gateway (Session Initiation Protocol).
Kursen täcker inledande parametrar, hantering av enheter inklusive telefoner och videoslutpunkter, hantering av användare och hantering av mediaresurser, samt Cisco Unified Communications-lösningar för underhåll och felsökningsverktyg. Dessutom kommer du att lära dig grunderna i SIP-uppringningsplaner, inklusive anslutning till PSTN-tjänster (Public Switched Telephone Network) och hur du använder tjänsteklassfunktioner.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till nätverksadministratörer och systemingenjörer som behöver en kunskapsbas för hantering av samarbertslösningar baserade på Cisco-teknologier. Den utgör även ett lämpligt fundament för dig som skall gå vidare med en CCNP-certifiering inom Cisco Collaboration.
Kursen är tänkt som en startpunkt inom Cisco Collaboration, men som deltagare förutsätts du besitta vissa grundläggande kunsklaper för att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll:
- Kunskap om webbläsare och allmän datoranvändning
- Kunskaper om Cisco Internetwork Operating System (Cisco IOS®)-kommandoraden
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Detaljerad information
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
- Collaboration Technology and Benefits
- Codecs and Call Signaling
- User Management in Cisco Unified Communications Manager
- Endpoints and Phones
- Initial Parameters Administration for Cisco Unified Communications Manager
- Registration Process to Cisco Unified Communications Manager
- Basic Dial Plan
- Class of Service
- Reporting and Maintenance
- Media Resources
- Cisco Meeting Server Integration with Cisco Unified Communications Manager
- Cisco Instant Messaging and Presence Service
- Soft Client Registration to Cisco Unified Communication Manager
- Cisco Unity Connection
- Edge Services
- Cisco Expressway Series
- Cisco Unified Border Element
- Control Hub
- User Management in Control Hub
- Registration Process to Control Hub
- Webex Calling Options
- Webex Calling Features
- Cloud Management and Troubleshooting
- Cloud and Hybrid Media Resources
- Cisco Webex Hybrid Cloud Connected Unified Communications
- Cisco Webex Hybrid Services
Relaterat innehåll


