ITIL® 4 Specialist - Business Relationship Management

Kurskod AK6423

ITIL® 4 Specialist - Business Relationship Management

Denna ITIL 4 Specialist-kurs fokuserar på att ge kandidaterna förståelse för nyckelbegrepp, principer, värde och utmaningar i tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som hanterar affärsrelationer. 

Pris
28950 kr (exklusive moms)
Längd
3 dagar
Ort och datum
16 sep
Live Online
11 nov
Live Online
15 jan
Live Online

Boka utbildning

ITIL 4 Specialist-modulen Busines Relationship Management (BRM) är avsedd att ge kandidater vägledning från såväl strategiska som dagliga perspektiv om hur du i praktiken tillämpar koncept som intressentanalys samt hantering av krav, BRM-roller och -ansvar och även  modeller, tekniker och servicerelationer.

Därtill introduceras ITIL-mognadsmodellen som ett verktyg för att hjälpa kandidater att bedöma och mäta organisationens kapacitet inom servicehantering och identifiera åtgärder för förbättringsmöjligheter för att utveckla BRM-kapacitet.

Kompetenskort

Det angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för det obligatoriska certifieringstestet. Cornerstone Kompetenskort kan användas för betalning av själva kursplatsen, mot en tilläggsbetalning för testet.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT-proffs som är involverade i att etablera och vårda relationerna mellan tjänsteleverantörer och konsumentorganisationer, och deras intressenter, samt kandidater till ITIL 4-titeln Business Relations Management Specialist.

Som deltagare förutsätts du besitta en ITI 4 Foundation-certifiering.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Certifiering

En certifieringsvoucher ingår i kursavgiften. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL 4 Foundation.

Detaljerad information


Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Understand The Key Concepts Of Business Relationship Management (BRM)
  • Identify the purpose, PSFs, and value of the Business Relationship Management (BRM) practice.
  • Understand the key challenges of Business Relationship Management (BRM).
  • Understand the key stakeholders of service relationships.
  • Understand the service journey model including the steps and the role of touch-points and service interactions.
  • Understand the types of service relationship and the role of Business Relationship Management (BRM) in each type of service relationship.
Understand The Business Relationship Management (BRM) Value Streams & Processes
  • Understand the ITIL® service value chain model and the roles and relationships of service value streams, practices, and processes in creation of value.
  • Understand the two main processes of the Business Relationship Management (BRM) practice, including their key inputs and outputs, activities and key questions.
  • Know how to develop and apply relationship models.
  • Know how to integrate Business Relationship Management (BRM) in the organisation's value streams.
Know How To Apply The Business Relationship Management (BRM) Models & Techniques
  • Know how to apply the following in the context of Business Relationship Management (BRM), including stakeholder analysis and mapping, Gemba walk, and the voice of the customer.
Understand Business Relationship Management (BRM) Roles, Skills & Organisational Solutions
  • Understand the key skills required for Business Relationship Management (BRM).
  • Describe the responsibilities of the relationship manager and relationship agent roles.
  • Know how to apply the LACMT model to Business Relationship Management (BRM) activities.
  • Know how to position Business Relationship Management (BRM) within an organisational structure.
Understand How Information & Technology Supports And Enables Business Relationship Management (BRM)
  • Identify the key inputs and outputs of the Business Relationship Management (BRM) practice.
  • Describe the key Business Relationship Management (BRM) automation tools and their role in the practice.
Understand The Role Of Partners & Suppliers In Business Relationship Management (BRM)
  • Understand the complexity of service relationships.
  • Understand the dependencies of Business Relationship Management (BRM) on third parties.
Know How To Develop The Business Relationship Management (BRM) Capability In An Organisation
  • Understand the key concepts of the ITIL® maturity model, including capability assessment, and the capability levels and criteria.
  • Know how to apply capability criteria to plan Business Relationship Management (BRM) capability development.
  • Identify key metrics and methods for improving Business Relationship Management (BRM) capabilities.
  • Apply the key steps of the Business Relationship Management (BRM) capability development.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post