Kepner and Fourie - Problem Solving Foundation for IT Service Professionals

Denna tvådagars Kepner & Fourie (KandF)-kurs lär IT-personal hur man närmar sig varje incident på ett säkert och medvetet sätt och löser incidenten ”första gången varje gång”. Kursen gör det möjligt för alla - såväl individer som team - att lösa alla typer av problem effektivt, i ett strukturerat tillvägagångssätt, samt komma upp med kreativa lösningar.
Kursen hålls på begäran
Kontakta oss för mer information.
Telefon: 08-562 557 50
E-post: info@cornerstone.se
Metodiken i Kepner and Fourie hjälper dig att:
- Tillämpa högeffektiva tekniker för återställande av incidenter
- Använda en strukturerad strategi för beslutsfattande
- Bli superkreativ när du hanterar utmaningar
Certifiering
Kursen förbereder för certifieringen “Problem-solving for ITIL® by KEPNERandFOURIE®” utgiven av Institute of Professional Problem Solvers (IPPS).
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till tekniek personal, processledare och processägare, samt alla som jobbar med ITIL, DevOps eller agilt i allmänhet.
Det finns inga formella förkunskapskrav, men vi rekommenderar att du har arbetat i kontakt med något av det ovannämnda samt kommit i kontakt med problemlösning. Kursmaterialet är på engelska.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Lärdomar och mål
Efter kursen väntas du kunna:
- Korrekt identifiera lämpliga informationskällor
- Ha förmågan att identifiera ”rätt fel” för att lösa rätt problem
- Veta hur man ställer rätt frågor från rätt informationskällor för att komma fram till rätt svar
- Kunna omvandla "data" till "information" och vidare till "kunskap" och "visdom"
- Optimera och utnyttja SME-intuition på ett praktiskt sätt
- Skriva och klara KandF Foundation Exam eller KandF Problem Solving Exam