Team som samverkar med andra team

Kurskod AK305

Team som samverkar med andra team

Utbildningen för er som vill förstå hur samverkan inom och mellan team fungerar, påverkar varandra och hur ni som ledare optimerar förutsättningarna för teamen att uppnå organisatoriska mål.

Pris
9950 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
5 sep
Live Online
15 okt
Stockholm, Live Online
19 nov
Live Online

Boka utbildning

Förmågan att samverka med andra team både innanför och utanför den egna organisationen är för många verksamheter avgörande för att lyckas med organisatoriska mål. Det är långt ifrån ett självspelande piano och allt för ofta hamnar vi i fallgropar som leder till kostsamma konsekvenser som kan relateras till exempelvis vår förändringskapacitet, produktivitet, effektivitet, vårt välmående och de faktiska värden vi tillför.

Syftet med utbildningen är att utveckla förmågan att skapa effektivt samarbete mellan team, över organisationsgränser, för att uppnå gemensamma mål.

Att skapa rätt strukturella och kulturella förutsättningar för ledare och team som samverkar med andra team kommer bli helt avgörande. Fokus för utbildningen är hur ledarskap, organisation och arbetssätt kan samverka för att skapa dessa förutsättningar.


Målgrupp

Utbildningen vänder sig till ledare som leder ledare och till dig som är intresserad och vill lära dig mer om ämnet. För utbildningen behöver du inga förkunskaper men vi rekommenderar att du har erfarenhet av ledarskap.

Målsättning

  • Förstå hur samverkan inom och mellan team påverkar varandra
  • Kunskap om viktiga faktorer för att skapa god samverkan mellan team
  • Göra nulägesanalys
  • Kunna skapa en handlingsplan för att utveckla samverkan mellan team
  • Använda teamcoaching

Detaljerad information


Ur innehållet:

  • Trender inom teamarbete
  • Vanliga utmaningar
  • Multi-Team Systems, MTS
  • Viktiga faktorer i samverkan mellan olika team
  • Vikten av ett moget och högpresterande team
  • Ledarskapets påverkan
  • Teamcoaching
  • Olika typer av arbetssätt, Agila, traditionella och hybridlösningar
  • Den organisatoriska strukturen
  • Kulturen och dess påverkan
  • Power Skills för team som samverkar med andra team

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post