Smarta arbetssätt i Microsoft 365 

​​Upplever du ibland att det till för lång tid att hitta rätt när du söker efter ett visst dokument i SharePoint, Teams eller Onedrive?

​I detta webinar får du tips om hur du kan skapa genvägar för att navigera enklare mellan dina viktigaste platser i Microsoft 365. Du får också lära dig om hur bra inställningar i Microsoft Edge kan hjälpa dig få bättre koll på vad kollegorna arbetar med och din egen arbetssituation. Du får se hur Edge och Bing kan hjälpa dig att söka efter material samtidigt i både Outlook, Teams och bland filer. Under webinaret presenteras också "Mitt innehåll" och "Min feed" som bra verktyg för att organisera och hitta det innehåll du och kollegorna arbetar med i Microsoft 365.

​Innehåll

  • ​Organisera favoriter i Microsoft Edge
  • ​Visa "Min feed" från Microsoft 365 som startsida för nya flikar i Edge
  • ​Använda Bing för att söka bland organisationens filer, e-post, konversationer och chattar
  • ​Använd "Mitt innehåll" för att organisera filer, Loop-komponenter, Whiteboards, möten etc. med taggar (Adresslappar)
  • ​Använda OneDrive för att hitta filer som används under Teams-möten eller baserat på vem som delat denI vilka appar kan Loop-komponenter användas?​

Tid: 14 juni kl 10:00-11:00
Plats: Zoom
Pris: Kostnadsfritt
Ämnesexpert: Joachim Clasberg

Joachim Clasberg

Joachim är en mycket uppskattad kursledare, talare och konsult med stor erfarenhet inom hela Microsoft Office. Joachims specialområden är Microsoft 365, SharePoint, mallar och anpassningar för Officeapparna. Han är även aktiv med framtagande av e-learning och kursmaterial

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post