SharePoint Online för redaktörer

Kurskod A158

SharePoint Online för redaktörer

Denna tvådagars SharePoint-kurs riktar sig till dig som ska ansvara för och underhålla struktur och innehåll i en SharePoint-sajt.

Pris
16950 kr (exklusive moms)
Längd
2 dagar
Startgaranti
Finns, se datum

Startgaranti innebär att kursen startar oavsett antal deltagare.

Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
28 okt
Live Online
1 feb
Live Online
19 apr
Live Online
27 jun
Live Online
29 aug
Live Online

Boka utbildning

Som redaktör eller daglig administratör för en SharePoint-sajt har du ett smörgåsbord av smarta funktioner som kan förenkla ditt arbete avsevärt. Denna kurs går igenom det generella upplägget och de huvudsakliga verktygen som gör att du kan utveckla och underhålla en funktionell och lättarbetad SharePoint-sajt.

Kursen baseras på och genomförs i SharePoint Online. Motsvarande kurs för dig som har SharePoint 2013/2016 On -Premise är SharePoint 2013/2016 för redaktörer.

 


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till dig som redan är bekant med hur du arbetar i med dokument och listor i SharePoint och skall administrera en eller flera sajter. Du behöver vara bekant med hur SharePoint fungerar och är strukturerat ur ett användarperspektiv. Till detta rekommenderar vi vår kurs SharePoint Online - Samarbeta och dela information.

Detaljerad information


Webbplatser
  • Skapa moderna alt. klassiska webbplatser
  • Justera navigeringen
Behörigheter
  • Office 365-grupper och SharePoint-grupper
  • Ge användare behörighet
  • Skapa egna SharePoint-grupper
  • Skapa anpassad behörighetsnivå
  • Sätta unika behörigheter på bibliotek och andra appar
  • Granska behörigheter
Arbeta med sidor
  • Skapa och publicera sidor och nyhetsinlägg
  • Använda webbdelar för bildspel, inbäddat material eller för uppsamling av relevant information
Listor och bibliotek
  • Lägga till appar
  • Skapa egna listor
  • Aktivera krav på godkännande
  • Skapa vyer
Dokumenthantering
  • Versionshantering och krav på godkännande
  • Lägga till mallar i ett bibliotek
Målgrupper
  • Använda målgrupper för länkar
  • Använda målgrupper för nyheter eller dokument
Webbplatskolumner och innehållstyper
  • Skapa webbplatskolumner
  • Skapa innehållstyper i ”Content-hubben”
  • Lägga till innehållstyper i ett bibliotek

"Väldigt nöjd och perfekt genomgång, bra lärare."

- Tidigare kursdeltagare

Lär dig mer


Moderna arbetssätt med Office 365

Moderna arbetssätt med Office 365

Den digitala arbetsplatsen innebär en rad fördelar, såsom enklare och bättre samarbete, nöjdare och mer produktiva medarbetare, mobilitet, ökat engagemang och bättre kunskapsdelning.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post