Microsoft 365 Collaboration - Support and Troubleshooting

Kurskod T2617

Microsoft 365 Collaboration - Support and Troubleshooting

På denna kurs lär du dig som IT-proffs de dagliga handgreppen i att administrera och felsöka Microsoft 365-tjänster. 

Pris
29950 kr (exklusive moms)
Längd
3 dagar
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
2 sep
Live Online
4 nov
Live Online

Boka utbildning

Utöver Microsoft 365-administration kommunicerar kursen sådant som krävs för att felsöka din Microsoft 365-prenumeration, Entra ID-klient och de viktiga Collaboration-tjänsterna i Microsoft 365, inklusive Exchange Online, SharePoint Online, Teams och OneDrive.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen är utformad för IT-proffs och systemadministratörer med viss erfarenhet av att administrera och konfigurera Microsoft 365, men som behöver en inblick i felsökning av Microsoft 365-tjänster.

För att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll bör du redan ha arbetat en tid som IT-proffs med erfarenhet av Microsoft 365-tjänster.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Detaljerad information


Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Overview of Microsoft 365

This module explains how to approach troubleshooting problems in Microsoft 365. It also describes the fundamental services included in Microsoft 365 and discusses licensing.

Administering Microsoft 365

This module explains how to administer Microsoft 365. Students learn to use the various administrative portals together with Windows PowerShell).

Administering and troubleshooting directory synchronization and directory objects

This module discusses Azure AD, including how to synchronize on-premises security principals with Azure AD.

Administering and troubleshooting Exchange Online

This module explains describes Exchange Online features and functions. Students will learn how to administer and troubleshoot recipients, mail flow, and client access policies.

Administering and troubleshooting Microsoft Teams

This module describes how to administer and troubleshoot Microsoft Teams.

Administering and troubleshooting SharePoint Online

This module provides guidance on how to administer and troubleshoot SharePoint Online.

Planning and deploying Microsoft 365 Apps for enterprise

This module describes how to deploy, manage, and troubleshoot Microsoft 365 apps for Enterprise.

Administering and troubleshooting compliance and security in Microsoft 365

This module explains how to administer and troubleshoot compliance and security in Microsoft 365.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post