VMware Horizon 8 - Virtual Desktop Troubleshooting

Denna felsökningskurs bygger upp dina färdigheter i att lösa vanliga problem som uppstår i en VMware Horizon-miljö.
Kursen hålls på begäran
Kontakta oss för mer information.
Telefon: 08-562 557 50
E-post: kursbokning@cornerstone.se
Du kommer att delta i en serie labbövningar för att lösa befintliga miljöfrågor. Övningarna speglar verkliga felsökningsfall och ger dig kunskap och praktiska färdigheter för att hantera typiska utmaningar som administratörer och operatörer av virtuella skrivbord möter.
Kursen innefattar även en utmaningslabb utformad för att förse deltagarna med typiska problem som kan uppstå i faktiska Horizon-miljöer.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen är utformad för administratörer och operatörer av en virtuell desktop-miljö baserad på VMware Horizon som behöver kunna utföra felsökning i sitt drift- och supportarbete.
För att tillgodogöra dig kursens innehåll och hänga med i dess tempo förutsätts du besitta den gängse kompetensen förknippad med hantering och underhåll av en VMware Horizon-infrastruktur. Exempel på detta är grundläggande operatörskunskaper inom VMware vSphere och Horizon samt Microsoft Windows Server, i synnerhet dess nätverks- applikations- och Remote Desktop-funktionalitet.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Detaljerad information
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
Overview of Virtual Desktop and Application Virtualization Troubleshooting
- Identify VMware Horizon architecture and supportability using VMware Documentation
- Apply systematic troubleshooting methods to logically diagnose faults by collecting valid and accurate
- information regarding the environment and problems
- Identify the different approaches to take when a problem occurs and how to document them
Command-Line Tools and Backup Options
- Describe key Horizon Connection Server features that are available as CLI options with the vdmadmin
- command
- Identify and collect the log locations for each VMware Horizon component
- Describe the VMware Horizon backup and restore and its benefits
- Identify the Database reporting functionality and the steps to resolve inconsistencies
Troubleshooting Machines and Desktops
- Identify the information available in the Help Desk Tool
- Identify a variety of procedures to diagnose and fix problems that you encounter when you create and use
- machines and desktop pools
- Identify procedures you can follow to diagnose and fix problems while creating and using Linux desktops
Troubleshooting Horizon Linked Clone Desktops
- Describe the components that make up a Horizon desktop
- Explain how the View Agent Direct-Connection plug-In is useful for diagnosing problems
- Highlight the best practice for optimizing a VMware Horizon desktop
- Troubleshoot common problems with VMware Horizon desktops
Troubleshooting Instant Clones
- Discuss how instant clones are created
- Discuss what gets logged when an instant clone is created
- Discuss the keywords to look for in the logs when troubleshooting instant clones
- Discuss how to troubleshoot problems with instant clones
Troubleshooting Horizon Client
- Identify steps that you can follow to solve problems related to Windows Horizon Client
- Identify steps that you can follow to solve problems related to Linux Horizon Client
- Identify steps that you can follow to solve problems related to HTML Horizon Client
- Identify steps that you can follow to solve problems related to Mac Horizon Client
Troubleshooting Common Client Connection Issues
- Discuss the key ports and protocols used in Horizon Environment
- Discuss how to troubleshoot black screen problems
Troubleshooting Device Redirection
- List troubleshooting steps applicable to USB Redirection issue
- Discuss Nested RDSH Redirection