Request & Event Management med automatisering i fokus

Vill du få din tjänsteleverans att fungera smidigt behöver du ta kontroll över hanteringen av förfrågningar och händelser utan att vare sig överväldigas eller tappa ärenden. Här kommer automatisering in, och även för detta finner ITIL 4 på råd.

Under en timmes webinar reder vår ITIL-guru Peter Forsbeck ut hur de två ITIL-praxisarna ”Service Request Management” och ”Monitoring and Event Management” kan dra nytta av automatisering och underlätta effektivisering.

Målet med Service Request Management är tydliga och strukturerade arbetsmetoder, minskade hanteringskostnader, ökad leveransförmåga och användarupplevelse. Monitoring and Event Management är en grundläggande komponent i ITILs tjänstevärdesystem vars syfte är ge tidiga varningar om störningar.

Dessa är två grundläggande ITIL-praxis, som med fem framgångskriterier och fyra processer stödjer det dagliga arbetet.

Lås upp webinaret genom att fylla i dina uppgifter

17 september
14.00

Relaterat innehåll

  • Avancerad IT
  • Nyhet
Advanced Intune - Nyutvecklad kurs i modern endpoint management
Microsoft Intune har blivit en central komponent i modern desktop management, och nu kan du ta nästa steg i att utnyttja potentialen hos Intune.
  • Avancerad IT
  • Nyhet
Utökat Linux-utbud
Nu utökar vi vårt Linux-erbjudande med ytterligare kurser i felsökning, problemlösning och avancerad Enterprise-funktionalitet.
  • Avancerad IT
  • Nyhet
Windows Server 2025 - Mer nyheter än på länge
Windows Server 2025 är här – den största uppdateringen av Windows Server på nästan ett decennium. För att hjälpa IT-tekniker och serveradministratörer medden nya funktionaliteten har vi tagit fram en kurs som snabbt får dig på banan med den senaste tekniken.

Liknande webinar

Se fler webinar
07 MARS / 13.00
Säkerhet och kundbehov med ITIL - Relationship Management och Information Security Management
I en alltmer digitaliserad värld är förtroende och säkerhet avgörande för framgångsrik IT-leverans. Välkommen på ett webinar som zoomar in på hur ITIL kan stärka både relationer och säkerhet – och därmed skapa långsiktigt värde för verksamheten.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post