Säkerhet och kundbehov med ITIL - Relationship Management och Information Security Management

I en alltmer digitaliserad värld är förtroende och säkerhet avgörande för framgångsrik IT-leverans. Välkommen på ett webinar som zoomar in på hur ITIL kan stärka både relationer och säkerhet – och därmed skapa långsiktigt värde för verksamheten.

ITIL-praxis för Relationship Management säkerställer starka och effektiva samarbeten mellan IT och verksamheten, medan Information Security Management skyddar organisationens informationstillgångar mot hot och risker. De två praxisarna stöttar utan tvekan varandra, men hur?

  • Information Security Management syftar till att skydda den information som är nödvändig och viktig för utförandet av organisationens och kundernas dagliga arbete. Information är också en central resurs när det gäller att förstå och vidareutveckla relationen med sin intressent på ett säkert och värdefullt sätt.
  • Relationship Management å sin sida fokuserar på förmågan att skapa och vårda relationerna med organisationens olika intressenter, genom att identifiera och förstå både interna och externa kunders behov av befintliga och nya tjänster.

På webinaret kommer vi översiktligt att gå igenom relaterade koncept, framgångskriterier, processer, värdeströmmar, samt några rekommendationer.

7 mars
13.00 - 14.00
Peter Forsbeck

Om Peter Forsbeck

Peter Forsbeck har under hela sin karriär arbetat i ett antal ledande befattningar i gränslandet mellan IT och affärsverksamheten. Han har praktisk erfarenhet av olika branscher som telekommunikation, media, finans och support, samt närmare 20-års teoretisk och praktisk erfarenhet av ITIL och andra ramverk.

Relaterat innehåll

  • Ledning och styrning
  • Artikel
Kompetensutveckling: Nyckeln till att behålla talanger i 2025
Nya globala data från LinkedIn visar att nästan 3 av 5 medarbetare (58%) planerar att söka nytt jobb under 2025. I samma undersökning framgår att hälften av de arbetssökande upplever att jobbsökandet blivit svårare det senaste året. Detta skapar både utmaningar och möjligheter för organisationer som vill behålla och utveckla värdefull kompetens.
  • Artikel
  • Ledning och styrning
Framtidens IT-service: När teknik möter mänsklig kompetens
I takt med att AI och automation förändrar IT-servicens landskap, blir mänskliga färdigheter allt viktigare. Medan teknisk kompetens fortfarande är avgörande, visar forskning från Harvard Business Review att upp till 85 % av utvecklingsbehovet i moderna serviceorganisationer handlar om relationsskapande och samarbetsförmåga.
  • Ledning och styrning
  • Artikel
Att transformera lärande i arbetsflödet
Moderna organisationer behöver ett effektivt och målinriktat lärande. Med utgångspunkt i 5 Moments of Need-metodiken optimerar vi balansen mellan formell utbildning och lärande i arbetsflödet. Genom att fokusera formella lärtillfällen där de ger störst effekt, och flytta mer stöd och utveckling direkt in i arbetsprocesserna, skapar vi en kontinuerlig kompetensutveckling som ger bestående resultat

Liknande webinar

Se fler webinar
03 APRIL / 13.00
Entra Private Access - Ersätt VPN med Zero Trust Network Access
Välkommen till ett spännande och informativt webinar om Entra Private Access! Upplev hur den senaste tekniken tar säker remoteåtkomst till nästa nivå och skyddar din organisation från dagens komplexa hotbild.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post