Loop i Microsoft 365– E-learning

Microsoft Loop hjälper dig och dina kollegor att samarbeta kring mindre element. Det kan vara ett textstycke som ska formuleras, enklare uppgiftlistor, mötesanteckningar eller ett antal frågor som behöver redas ut.
Loop-komponenter används också för att hantera mötesanteckningar under Teams-möten och där integreras Loop med Planner för att hålla ordning på uppgifter som behöver följas upp. I den här kursen få du se hur du skapar sådana komponenter och hur du kan ordna dem på arbetsytor. Det finns reflektionsfrågor efter varje avsnitt och när du uppnått 80% rätt på alla frågor kan du ladda ner ditt kursintyg i pdf-format.
Avsnitt
- Introduktion till Microsoft Loop
- Loop-komponenter i Outlook och Teams
- Använda Frågor och svar
- Använda Loop-komponenter på en Whiteboard
- Hantera uppgifter med Loop
- Arbetsytor och sidor i Loop
Total längd
37 minuter film samt frågor.
Relaterat innehåll

Möten tar tid – och för många chefer utgör de en stor del av vardagen. När upp till 70 % av arbetstiden går till möten blir effektivitet avgörande – för både resultat och arbetsmiljö. I en tid av digitala och hybrida möten ökar kraven på att de faktiskt leder någonstans. Här får du fem konkreta tips för att göra dina möten mer engagerande och produktiva.

Att ta klivet in i chefsrollen för första gången är ett av de största och mest omvälvande stegen du kan ta i din karriär. Plötsligt är det inte längre bara dina egna prestationer som räknas – utan din förmåga att lyfta och leda andra.

Att tala inför en grupp kan kännas skrämmande – oavsett om publiken består av fem kollegor eller hundra främlingar. Men här är den goda nyheten: presentationsteknik är ingen medfödd gåva, utan ett hantverk du kan träna upp. Precis som vilken färdighet som helst kan du bli bättre med rätt verktyg och träning.