Skapa tillgänglighetsanpassade pdf:er med Office – E-learning

I den här kursen lär du dig vad du ska tänka på för att dina Office-filer ska kunna sparas som tillgänglighetsanpassade pdf:er.
Du lär dig ange alternativtexter för figurer och tabeller, samt hur rubriker, text och länkar ska hanteras. Du får också se hur du kan få hjälp med att kontrollera tillgängligheten för dina filer och hur du sparar PDF:en. För att tillgodose dig kursen bör du ha grundläggande kunskaper i att använda Microsoft Office. Efter varje avsnitt finns det reflektionsfrågor och när du uppnått 80% rätt på alla frågor kan du ladda ner ditt kursintyg i pdf-format.
Avsnitt
- Introduktion till Webbtillgänglighetsdirektivet
- Formatera rubriker och text för tillgänglighet
- Ange alternativtexter för bilder och figurer
- Skapa tabeller för tillgänglighetsanpassade pdf:er
- Kontrollera dokuments tillgänglighet och spara som pdf
- Åtgärder för tillgänglighetsanpassad PDF från en presentation
- Åtgärder för tillgänglighetsanpassad PDF från en arbetsbok
Total längd
37 minuter film samt frågor.
Relaterat innehåll

Nu smalnar vägen av för den som vill fortsätta med Exchange Server och inte gå över till Exchange Online. I juli lanseras Exchange Server med prenumerationslicens, och innan årets slut är detta den enda supportade On Premise-versionen.

På Cornerstone hittar du gott om specialiseringar inom olika Azure-teknologier, och din förmåga byggs allra stadigast på en bas av generell kompetens i hur plattformen fungerar - Hur dess komponenter samspelar, hur tjänster hänger ihop och hur Azure verkligen lever och andas i praktiken.

Ledarskap handlar inte om perfektion. Det handlar om modet att utvecklas.
Ingen föds som färdig ledare – men alla kan välja att bli bättre.
Här guidar vi dig genom fem avgörande egenskaper som bygger starka ledare – baserade på forskning, erfarenhet och verkliga berättelser från arbetslivets vardag.