Skapa tillgänglighetsanpassade pdf:er med Office – E-learning

I den här kursen lär du dig vad du ska tänka på för att dina Office-filer ska kunna sparas som tillgänglighetsanpassade pdf:er.
Du lär dig ange alternativtexter för figurer och tabeller, samt hur rubriker, text och länkar ska hanteras. Du får också se hur du kan få hjälp med att kontrollera tillgängligheten för dina filer och hur du sparar PDF:en. För att tillgodose dig kursen bör du ha grundläggande kunskaper i att använda Microsoft Office. Efter varje avsnitt finns det reflektionsfrågor och när du uppnått 80% rätt på alla frågor kan du ladda ner ditt kursintyg i pdf-format.
Avsnitt
- Introduktion till Webbtillgänglighetsdirektivet
- Formatera rubriker och text för tillgänglighet
- Ange alternativtexter för bilder och figurer
- Skapa tabeller för tillgänglighetsanpassade pdf:er
- Kontrollera dokuments tillgänglighet och spara som pdf
- Åtgärder för tillgänglighetsanpassad PDF från en presentation
- Åtgärder för tillgänglighetsanpassad PDF från en arbetsbok
Total längd
37 minuter film samt frågor.
Relaterat innehåll

Att arbeta effektivt i Google Cloud Platform (GCP) kräver både förståelse för plattformens grundläggande byggstenar och praktisk förmåga att designa, drifta och skala lösningar. Cornerstone erbjuder ett sammanhållet kursutbud som tar dig från introduktion till arkitektur och produktion – i din takt och på det sätt som passar din verksamhet.

Är du osäker på vad alla Microsofts AI-verktyg egentligen gör – och vilket som passar dig? Du är inte ensam.

Cisco ändrar i sina certifieringsspår, som samtidigt får en tydligare och mer konsekvent namnstruktur. Här får du en tydlig sammanfattning av vad som händer, när det händer, hur du påverkas och vad just du behöver göra.