Troubleshooting and Maintaining Cisco IP Networks

Kurskod TSHOOT

Utgående

Denna kurs utgår ur sortimentet den 23 februari 2020, i samband med att Ciscos uppdaterade certifierings- och kursprogram rullas ut. Läs mer om Ciscos nya certifieringsprogram här.

Troubleshooting and Maintaining Cisco IP Networks

Den här kursen är utformad för att ge proffs som arbetar i komplexa nätverksmiljöer de färdigheter som de behöver för att hålla sina nätverk i drift genom att snabbt och effektivt diagnostisera och lösa nätverksproblem. Kursen lär ut felsökning och underhåll av speciell teknik samt process- och organisationsaspekter av felsökning och underhåll.

Pris
36950 kr (exklusive moms)
Längd
5 dagar
Alternativa betalsätt
Voucher och kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
Hålls på begäran

Kursen hålls på begäran

Kontakta oss för mer information.

Telefon: 08-562 557 50 
E-post: info@cornerstone.se

En stor del av utbildningen kommer att bestå av att öva dessa färdigheter och förstärka koncepten genom att använda dem i en kontrollerad miljö.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen är avsedd för nätverkspersonal som vill öka sin kompetens vid underhåll och felsökning av komplexa Cisco IP-nätverk. Denna kurs krävs för dem som vill uppnå Cisco CCNP-certifiering.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Lärdomar och mål

I slutet av kursen kommer delegaterna ha ökat sin färdighetsnivå och utvecklat en uppsättning bästa praxis utifrån sina egna erfarenheter och de andra delegater som de då kan ta tillbaka till sina egna organisationer.

Detaljerad information


Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Tools and Methodologies of Troubleshooting
  • Describing Troubleshooting Methodologies
  • Using Troubleshooting Procedures
  • Following Recommended Practices During Routine Network Maintenance
  • Using Basic IOS Troubleshooting Tools
  • Using Specialized Troubleshooting Tools
Challenge Labs and Troubleshooting Scenarios
  • Troubleshooting at SECHNIK Networking Ltd.
  • Troubleshooting at TINC Garbage Disposal Ltd
  • Troubleshooting at PILE Forensic Accounting Ltd
  • Troubleshooting at Bank of POLONA Ltd
  • Troubleshooting at RADULKO Transport Ltd

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post