ITIL® - Managing Across the Lifecycle

Kurskod AK6301

ITIL® - Managing Across the Lifecycle

Managing Across the Lifecycle (MALC) är det avslutande steget efter genomförda Service Lifecycle- eller Service Capability-certifieringar. Den knyter ihop ITIL-säcken och förbereder dig för ITIL v3 (2011) Expert-examen.

Pris
29450 kr (exklusive moms)
Längd
5 dagar
Ort och datum
Hålls på begäran

Kursen hålls på begäran

Kontakta oss för mer information.

Telefon: 08-562 557 50 
E-post: info@cornerstone.se

Syftet med kursen och tillhörande certifiering är att validera kunskapen över alla områden inom ITIL.

Kursen fokuserar på förståelse för affärsverksamheten, management och övergripande mål, syfte, processer, funktioner och aktiviteter samt de gränssnitt och interaktioner mellan processerna som adresseras i de fem huvudpubliceringarna inom ITIL.

Kursledaren är ITIL-ackrediterad, arbetar även som konsult och delar med sig av sin praktiska erfarenhet. 

På slutet av sista kursdagen finns tid avsatt för att skriva certifieringstestet, som ingår i kursavgiften. Det angivna priset består av kursplatsen plus 3000:- för det obligatoriska certifieringstestet.

Cornerstone is a Licensed Affiliate of ITpreneurs, which is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till dig som har nödvändiga förkunskaper och vill bli ITIL Expert. Kursen är förberedande för ITIL certifieringstest ITIL Expert. ITIL® är ett registrerat varumärke ägt av AXELOS Limited. Swirl logo är ett varumärke ägt av AXELOS Limited.

För att delta behöver du ha ITIL foundation-certifikat samt 15 poäng på ITIL v3 Intermediate-nivå. Kursmaterialet är skrivet på engelska.

Detaljerad information


  • Nyckelkoncept för tjänstelivscykeln (Service Lifecycle)
  • Kommunikation och intressenthantering
  • Samverkan mellan olika service management-processer för hela tjänstelivscykeln
  • Hantering av tjänster för hela tjänstelivscykeln
  • Styrning (Governance) och organisation
  • Mätpunkter och mätmetoder
  • Implementation och förbättring av service management-förmåga
  • Praktiska tips

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post