ITIL® Lifecycle stream - Service Operation

Kurskod AK6214

ITIL® Lifecycle stream - Service Operation

Denna ITIL v3 (2011) Lifecycle-utbildning behandlar operationell drift av it-tjänster med hantering av incidenter och de underliggande problemen, förfrågningar, behörigheter och hantering av viktiga händelser, samt organisatoriska funktioner, framför allt service desk. Kursen fokuserar på att hantera förändringar utan att påverka driftstabiliteten samt på en professionell och serviceinriktad hantering av kundkontakter och leverans av kostnadseffektiva tjänster i enlighet med överenskomna tjänstnivåer (SLA).

Pris
22450 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
3 dagar
Ort och datum
Expandera för att se kurstillfällen
22 mar
Live Online

Boka utbildning

I kurspriset ingår material i tryckt och digital form. Kursledaren är ITIL-ackrediterad, arbetar även som konsult och delar med sig av sin praktiska erfarenhet. Kursmaterialet är skrivet på engelska.

På slutet av sista kursdagen finns tid avsatt för att skriva certifieringstestet, som ingår i kursavgiften. Det angivna priset består av kursplatsen plus 3000:- för det obligatoriska certifieringstestet.

Cornerstone is a Licensed Affiliate of ITpreneurs, which is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.


Målgrupp och förkunskaper

Service Operation är för dig som önskar en professionell hantering av incidenter och problem, samt olika typer av förfrågningar i det dagliga arbetet. Kursen riktar sig till medarbetare och chefer inom IT-drift och förvaltning, inklusive servicedesk och support. Kursen förbereder dig både för ITIL-test Operational Support & Analysis Capability samt Service Operation.

Som deltagare förutsätts du både vara certifierad inom ITIL Foundation och besitta motsvarande kunskaper.

Detaljerad information


  • Tjänstedrift (Service Operation) som koncept, dess värde och innehåll
  • Principer för drift och support av it-tjänster.
  • Processer kopplade till drift och support av it-tjänster; Event Management, Incident Management, Problem Management, Request Fulfillment, Access Management
  • Aktiviteter för Service Operation
  • Organisera för Service Operation
  • Tekniska överväganden för Service Operation
  • Överväganden vid implementation
  • Utmaningar, kritiska framgångsfaktorer och risker
  • Praktiska tips
  • Kursdeltagarnas frågor

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post