Affärsmannaskap för IT-konsulter

Kurskod AK404

Affärsmannaskap för IT-konsulter

Affärsmannaskap handlar om att ha en trovärdig, rådgivande stil som utvecklar både uppdragsgivarens verksamhet och konsultföretaget, såväl ekonomiskt som kunskaps- och imagemässigt. Efter kursen har du en förståelse för vad som krävs för att kunden ska uppleva ett högt värde av konsultens spetskompetens och vad en kund förväntar sig av en extern konsult jämfört med anställd personal.

Pris
13950 kr (exklusive moms)
Längd
2 dagar
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
20 maj
Live Online
14 aug
Live Online
28 okt
Stockholm, Live Online

Boka utbildning

Vidare får du insikt om att den personliga stilen, varumärket och förtroendekapitalet är av avgörande betydelse för hur väl du kommer att lyckas. Du får med dig en metodik för hur en rådgivande säljstil kan utveckla kunden och ditt uppdrag och hur du kan förstå din kunds verksamhet och behov. Läromedlet består av ett enklare material i form av minnesanteckningar. Kursledaren arbetar även själv som konsult och delar med sig av sin praktiska erfarenhet.

Materialet är på svenska och läromedlet består av ett digitalt material, övningar (varav många som du kan tillämpa direkt i ditt arbete), dokumenterade resultat av övningarna, metoder och stöddokument samt länkar till filmer relaterade till ämnet. Kursledaren arbetar även som konsult och delar med sig av sin långa praktiska erfarenhet.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen är anpassad för konsulter i IT-branschen, men passar även konsulter i andra branscher eller medarbetare i konsultativa roller som arbetar hos kunder.

För utbildningen rekommenderas att du har erfarenhet av att vara konsult hos kunder. I ditt arbete är relationen med olika personer hos dina kunder i fokus liksom den kompetens som dina kunder köper av dig och ditt företag.

Detaljerad information


  • Kundens förväntningar på extern spetskompetens
  • Hur din personliga stil och uppträdande blir ditt varumärke
  • Behovsanalys: Vikten av att förstå dina kunders verksamhet, processer och kultur
  • Dubbla lojaliteter: Hur du får nöjda kunder och samtidigt gagnar ditt företag
  • Säljprocessen: Vikten av en professionell, rådgivande säljstil
  • Hur du identifierar och förvaltar dolda och kända behov hos din kund
  • Hur du hanterar det politiska spelet hos din kund
  • Vikten av att ge din kund det lilla extra
  • Så hanterar du missnöjda kunder
  • Ett proaktivt mindset - förmågan att tänka ett steg längre
  • Praktiska tips och tricks
  • Kursdeltagarnas frågor

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post