Affärsnära HR

Affärsnära HR

Vill du lära dig vad affärsnära HR innebär och hur du genom ett affärsnära förhållningssätt skapar förutsättningar för din organisation att utvecklas och växa?

Kurskod
AK304
Pris
18950 kr (exklusive moms)
Längd
2,5 dagar
Ort och startdatum
Hålls på begäran

Genom att arbeta metodiskt med HR-frågor utifrån ett affärsnära perspektiv kan du ta HR arbetet till nästa nivå. För att lyckas behövs förståelse och en förmåga att omsätta förståelsen i vardagen.

I utbildningen diskuterar vi hur du kan lyfta blicken från det dagliga och operationella HR arbetet och efter utbildningen kommer du få ökade förutsättningar att bidra till bolaget genom att välja det HR arbete som kan medverka på bästa sätt till affären.

Utbildningen genomförs under 2,5 sammanhängande dagar. Inför utbildningen kommer du få förberedelseuppgifter samt att du behöver avsätta ca 1 timmas arbete efter varje utbildningsdag.

Ur innehållet

• Vad innebär ett affärsnära förhållningssätt
• Hur affären kan analyseras ur ett HR perspektiv
• Genomgång hur affären hänger ihop med HR processerna och HR arbetet i organisationen
• Hur ett affärsnära förhållningssätt kan omsättas praktiskt i ditt HR arbete
• Ta fram en plan för start av arbetet i din organisation

Målgrupp och förkunskaper

Målgrupp för utbildningen är HR-chefer, HR businesspartners, HR-specialister i privat och offentlig sektor. Även VD, CFO och liknande rolller kan med fördel delta i utbildningen. För utbildningen behövs inga förkunskaper.

Kurskod
AK304
Pris
18950 kr (exklusive moms)
Längd
2,5 dagar
Ort och startdatum
Hålls på begäran

Kursen hålls på begäran - Kontakta oss för mer information. 
Telefon: 08-562 557 50  E-post: kursbokning@cornerstone.se

Relaterat innehåll

  • Ledning och styrning
Så blir du en bättre ledare – 5 egenskaper som skapar verklig skillnad
Ledarskap handlar inte om perfektion. Det handlar om modet att utvecklas. Ingen föds som färdig ledare – men alla kan välja att bli bättre. Här guidar vi dig genom fem avgörande egenskaper som bygger starka ledare – baserade på forskning, erfarenhet och verkliga berättelser från arbetslivets vardag.
  • Produktivitet och samarbete
Så håller du effektiva möten – 5 kraftfulla tips för digitala, fysiska och hybrida möten
Möten tar tid – och för många chefer utgör de en stor del av vardagen. När upp till 70 % av arbetstiden går till möten blir effektivitet avgörande – för både resultat och arbetsmiljö. I en tid av digitala och hybrida möten ökar kraven på att de faktiskt leder någonstans. Här får du fem konkreta tips för att göra dina möten mer engagerande och produktiva.
  • Ledning och styrning
  • Artikel
Ny som chef? Så lyckas du i din nya roll – med självförtroende, struktur och hjärta
Att ta klivet in i chefsrollen för första gången är ett av de största och mest omvälvande stegen du kan ta i din karriär. Plötsligt är det inte längre bara dina egna prestationer som räknas – utan din förmåga att lyfta och leda andra.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post