Grupper i Microsoft 365 – E-learning

Grupper i Microsoft 365 – E-learning

En Microsoft-grupp har en gemensam postlåda och en gemensam SharePoint-webbplats där filer kan delas. Men appar som Teams och Planner kan också kopplas till en grupp. Efter denna kurs vet du hur du skapar en grupp och hur du navigerar mellan dess olika verktyg. 

Kurskod
AS9290
Pris
1998 kr (exklusive moms)
Kursform
E-Learning

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
Live Online innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Kursen fokuserar på Nya Outlook och Outlook för webben, men ett avsnitt visar på hur du arbetar med grupper  i skrivbordsappen Outlook 365. Efter varje avsnitt finns det reflektionsfrågor och när du uppnått 80% rätt på alla frågor kan du ladda ner ditt kursintyg i pdf-format.

Avsnitt
  • Introduktion till Grupper
  • Skapa och hantera en grupp i Outlook för webben eller i Nya Outlook
  • Gruppens inkorg och kalender
  • Hantera gruppens filer
  • Skapa och hantera en grupp i skrivbordsappen Outlook 365
Total längd

40 minuter film samt frågor.

Kurskod
AS9290
Pris
1998 kr (exklusive moms)
Kursform
E-Learning

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
Live Online innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Relaterat innehåll

  • Ledning och styrning
Så blir du en bättre ledare – 5 egenskaper som skapar verklig skillnad
Ledarskap handlar inte om perfektion. Det handlar om modet att utvecklas. Ingen föds som färdig ledare – men alla kan välja att bli bättre. Här guidar vi dig genom fem avgörande egenskaper som bygger starka ledare – baserade på forskning, erfarenhet och verkliga berättelser från arbetslivets vardag.
  • Produktivitet och samarbete
Så håller du effektiva möten – 5 kraftfulla tips för digitala, fysiska och hybrida möten
Möten tar tid – och för många chefer utgör de en stor del av vardagen. När upp till 70 % av arbetstiden går till möten blir effektivitet avgörande – för både resultat och arbetsmiljö. I en tid av digitala och hybrida möten ökar kraven på att de faktiskt leder någonstans. Här får du fem konkreta tips för att göra dina möten mer engagerande och produktiva.
  • Ledning och styrning
  • Artikel
Ny som chef? Så lyckas du i din nya roll – med självförtroende, struktur och hjärta
Att ta klivet in i chefsrollen för första gången är ett av de största och mest omvälvande stegen du kan ta i din karriär. Plötsligt är det inte längre bara dina egna prestationer som räknas – utan din förmåga att lyfta och leda andra.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post