Loop i Microsoft 365– E-learning

Loop i Microsoft 365– E-learning

Microsoft Loop hjälper dig och dina kollegor att samarbeta kring mindre element. Det kan vara ett textstycke som ska formuleras, enklare uppgiftlistor, mötesanteckningar eller ett antal frågor som behöver redas ut.

Kurskod
AS9450
Pris
1998 kr (exklusive moms)
Kursform
E-Learning

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
Live Online innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Loop-komponenter används också för att hantera mötesanteckningar under Teams-möten och där integreras Loop med Planner för att hålla ordning på uppgifter som behöver följas upp. I den här kursen få du se hur du skapar sådana komponenter och hur du kan ordna dem på arbetsytor. Det finns reflektionsfrågor efter varje avsnitt och när du uppnått 80% rätt på alla frågor kan du ladda ner ditt kursintyg i pdf-format.

Avsnitt
  • Introduktion till Microsoft Loop
  • Loop-komponenter i Outlook och Teams
  • Använda Frågor och svar
  • Använda Loop-komponenter på en Whiteboard
  • Hantera uppgifter med Loop
  • Arbetsytor och sidor i Loop
Total längd

37 minuter film samt frågor.

Kurskod
AS9450
Pris
1998 kr (exklusive moms)
Kursform
E-Learning

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
Live Online innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Relaterat innehåll

  • Ledning och styrning
Så blir du en bättre ledare – 5 egenskaper som skapar verklig skillnad
Ledarskap handlar inte om perfektion. Det handlar om modet att utvecklas. Ingen föds som färdig ledare – men alla kan välja att bli bättre. Här guidar vi dig genom fem avgörande egenskaper som bygger starka ledare – baserade på forskning, erfarenhet och verkliga berättelser från arbetslivets vardag.
  • Produktivitet och samarbete
Så håller du effektiva möten – 5 kraftfulla tips för digitala, fysiska och hybrida möten
Möten tar tid – och för många chefer utgör de en stor del av vardagen. När upp till 70 % av arbetstiden går till möten blir effektivitet avgörande – för både resultat och arbetsmiljö. I en tid av digitala och hybrida möten ökar kraven på att de faktiskt leder någonstans. Här får du fem konkreta tips för att göra dina möten mer engagerande och produktiva.
  • Ledning och styrning
  • Artikel
Ny som chef? Så lyckas du i din nya roll – med självförtroende, struktur och hjärta
Att ta klivet in i chefsrollen för första gången är ett av de största och mest omvälvande stegen du kan ta i din karriär. Plötsligt är det inte längre bara dina egna prestationer som räknas – utan din förmåga att lyfta och leda andra.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post