UX och Agil Utveckling

Kurskod AK160

UX och Agil Utveckling

I denna kurs kommer du att lära dig användarcentrerad design och UX i en agil utvecklingsvärld. Kursen besvarar bland annat frågor såsom “Vad är UX?”, “Hur använder vi en målgruppsanalys på bästa sätt?”, “Hur påverkar agila utvecklingsprocesser arbetet med skapa optimala användarupplevelser?” och “Vad innebär Agil UX och Lean UX i praktiken?”

Pris
19750 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
3 dagar
Ort och datum
Expandera för att se kurstillfällen
8 jun
Stockholm

Boka utbildning

Kursen fokuserar på UX-hantverket och du kommer att få prova hela processen för att skapa tjänster, appar och system med användarna och deras upplevelse av tjänsten i centrum.

Vi börjar från början, det vill säga förstudiefasen, för att förstå och beskriva användares behov och via design och framtagning av prototyper så avslutas kursen med att praktiskt genomföra användningstest för att utvärdera användbarheten i de framtagna prototyperna.

Kursmaterial på svenska ingår. Du får även med dig alla resultat från alla övningar som du själv och övriga deltagare har tagit fram, samt tillgång till vårt referensbibliotek som kontinuerligt uppdateras.


Målgrupp och förkunskaper

Utbildningen vänder sig till dig som ska beställa, kravställa eller utveckla gränssnitt, tjänster eller funktioner som ska levereras med hög UX. Du kan t.ex. vara systemerare, webb/app-utvecklare, designer, programmerare, projektledare, Scrum Master eller kravställare.

Utbildningen förutsätter en grundläggande erfarenhet av IT-utveckling eller kravställning. Inga förkunskaper om agila metoder som Scrum, Lean UX eller Kanban är nödvändiga.

Detaljerat innehåll


  • Relationen och utmaningarna med UX i en agil utvecklingsvärld
  • FUX och de olika rollinriktningar som finns inom området
  • Faser och aktiviteter för att utveckla IT-tjänster som ger användarna rätt upplevelse och kvalitet
  • Hur man arbetar med målgrupper, personas, user stories, m.m
  • Skriva användarkrav
  • Design och prototyputveckling
  • Arbeta med användbarhetstester

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post