Arbeta smartare med Office 365

I denna kurs går vi igenom de produkter som ingår i Office 365 ur ett användarperspektiv och hur de stödjer ett modernt arbetssätt.
Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.
På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.
Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners.
Boka utbildning
Fokus ligger på samarbete och kommunikation och du får en introduktion till OneDrive, SharePoint och Teams är, och får se hur dessa integreras med de klassiska Officeprogrammen som Word, Excel och Outlook. Du får också en genomgång av Office Web Apps.
Målgrupp och förkunskaper
Denna grundkurs vänder sig till dig som vill få en förståelse för hur Office 365 kan förbättra och förenkla samarbetet i din organisation. För denna kurs behöver du ha grundläggande kunskaper i Word och Outlook.
Detaljerad information
Introduktion till Office 365
OneDrive
- Dela dokument med interna eller externa kollegor i OneDrive
- Synkronisera OneDrive
OneNote
- Skapa anteckningsböcker för egna och delade anteckningar i OneNote
Teams
- Använda Teams för smidig kommunikation med chatt, samtal och möte
Planner
- Planera och organisera arbeten i grupp med Planner
Skype for Business:
- Använda direktmeddelanden
- Röst- och videosamtal
SharePoint Online:
- Webbaserade samarbetsytor för internt eller externt samarbete
- Enklare Intranätlösningar
Övriga appar
- Kort om Yammer, Sway, To-Do och Delve