Samarbeta smartare med Microsoft Teams

Kurskod A105

Samarbeta smartare med Microsoft Teams

Microsoft Teams har snabbt blivit en populär samarbetsplattform, där man kan samla och samarbeta kring alla filer, diskussioner, information och anteckningar på ett enda ställeUnder den här kursen lär du dig hur du kan använda Microsoft Teams för att samarbeta enklare och effektivare. 

Pris
6950 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
1 dag
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
Expandera för att se kurstillfällen
5 jun
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå
21 aug
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå
21 sep
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå
23 okt
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå
4 dec
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå
18 jan
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå

Boka utbildning

Fokus ligger på samarbete och kommunikation och du lär dig också att utnyttja de andra tjänsterna i Office 365 som hänger ihop med Teams, såsom Planner och OneNote.


Målgrupp och förkunskaper

Denna grundkurs vänder sig till dig som vill få en förståelse för hur Teams kan förbättra och förenkla samarbetet i din organisation. För denna kurs behöver du ha grundläggande kunskaper i Word och Outlook.

Detaljerad information


Introduktion till Office 365 och Teams 


OneDrive 

  • Dela dokument med interna eller externa kollegor i OneDrive 
  • Synkronisera OneDrive 

OneNote 

  • Skapa anteckningsböcker för egna och delade anteckningar i OneNote 
  • Tips kring struktur, insamling av information och uppföljning i en anteckningsbok  

Teams 

  • Privat-chatten och dela filer i OneDrive 
  • Team, kanaler och flikar 
  • Bjuda in interna och externa medlemmar till teamet 
  • Effektivare kommunikation via omnämnanden och aviseringar 
  • Få över mejl till Teams 
  • Dela filer i Teams (samtidig redigering och versionshantering) 
  • Bjuda in till och genomföra möten med Teams 
  • Lobbyn och rollen presentatör för möten  
  • Anpassa teamet med flikar för t.ex. OneNote, Planner och andra appar 

Planner 

  • Planera och organisera arbeten i grupp med Planner 

SharePoint Online

  • Hur hänger SharePoint och Teams ihop 
  • Webbaserade samarbetsytor för internt eller externt samarbete 
  • Anpassningar som måste göras i SharePoint, men sen kan användas i Teams 

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post