VMware Workspace ONE - Troubleshooting UEM

På denna kurs lär du dig att undersöka, analysera och fastställa typiska problem som kan uppstå med de olika komponenterna i VMware Workspace ONE UEM.
Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.
På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.
Boka utbildning
För att effektivt kunna felsöka produktproblem måste administratörer förstå hur produktens tjänster kommunicerar och fungerar. Detta i sin tur hjälper till att optimera hanteringen av tjänster och programvara.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen är framtagen för systemingenjörer och administratörer av Workspace ONE som behöver förstå hur produktens tjänster kommunicerar och fungerar, för attfelsöka och optimera hanteringen av tjänster och programvara.
För att hänga med i kursens tempo och tillgodogöra dig dess innehåll behöver du känna till funktionaliteten i Workspace ONE OEM och kunna hantera dess dagliga operativa handgrepp. Till detta rekommenderar vi vår kurs Skills for Unified Endpoint Management/UEM.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Detaljerad information
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
Fundamentals of Troubleshooting Workspace ONE UEM
- Outline software troubleshooting logic and support methods
- Summarize the main process flows for the Workspace ONE UEM components
- Explain the importance of Workspace ONE UEM process flows for troubleshooting
- Identify different Workspace ONE UEM log files
Workspace ONE UEM Console Troubleshooting
- Outline the best practices for troubleshooting Workspace ONE UEM console issues
- Identify common group management and assignment-related issues
- Outline common issues for Workspace ONE UEM console roles and system settings
- Understand how analytic events can be used to identity platform errors
- Summarize the steps for collecting and analyzing Workspace ONE UEM console logs
Integration Troubleshooting
- Outline the common enterprise integrations in Workspace ONE UEM
- Outline common troubleshooting techniques for the VMware AirWatch® Cloud Connector™
- Troubleshoot issues related to Directory Services integration
- Identify directory user and groups synchronization issues
- Troubleshoot issues related to certificate authority integration
- Explain VMware Workspace ONE® Access™ integration and VMware Workspace ONE® Intelligent Hub troubleshooting techniques
Endpoint Troubleshooting
- Compare the endpoint connection topologies in Workspace ONE UEM
- Outline useful tools and resources for endpoint troubleshooting
- Summarize the best practices for device enrollment troubleshooting
- Explain device connectivity troubleshooting techniques
- Understand how to identify and resolve profile-related issues
- Identify common compliance policy issues and potential root causes
Applications Troubleshooting
- Explain the different scoping questions for troubleshooting applications
- Review application management configurations
- Summarize the general tools and resources for application troubleshooting
- Describe the general logic of troubleshooting public applications
- Understand internal application issues and potential causes
- Explain purchased application troubleshooting techniques
Unified Access Gateway and Edge Services Troubleshooting
- Review Unified Access Gateway architecture and edge service workflows
- Understand Unified Access Gateway general configurations
- Explain how to utilize Unified Access Gateway related troubleshooting tools and resources
- Identify and resolve common issues for Content Gateway on Unified Access Gateway
- Summarize troubleshooting techniques for VMware Workspace ONE® Tunnel™ on Unified Access Gateway
Email Troubleshooting
- Review different email architecture and workflows
- Summarize common errors associated with email profiles
- Identify tools and resources for email troubleshooting
- Discuss troubleshooting techniques for VMware AirWatch® Secure Email Gateway™ on Unified Access Gateway
- Outline PowerShell integration issues and techniques to address them
Additional Troubleshooting Tools
- Describe how the Self-Service Portal helps administrators and empowers end-users to resolve issues
- Understand how Workspace ONE Assist can help endpoint troubleshooting