Apple macOS Support Essentials

Kurskod TA-101

Apple macOS Support Essentials

Denna macOS-kurs hjälper dig på tre dagar till en djupare förståelse för macOS. I kursen ingår lärarledda genomgångar och väl anpassade övningar till varje kapitel. Du kommer också att få tips på felsökning, referenser till ytterligare information.

Pris
29950 kr (exklusive moms)
Längd
3 dagar
Ort och datum
20 mar
Live Online

Boka utbildning

Kursen är speciellt framtagen för helpdeskpersonal, tekniska koordinatörer, servicetekniker och andra som sköter ett nätverk där macOS förekommer eller ger support åt macOS-användare.

LiveClass@home

Om du deltar på kursen Live Online via LiveClass@home, behöver du två datorer - En Mac att labba på samt en annan dator (valfritt OS) för att ansluta till klassrummet.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen är avsedd för helpdeskpersonal, tekniska koordinatörer, servicetekniker och andra som sköter ett nätverk där macOS förekommer eller ger support åt macOS-användare.

Innan du går denna kurs bör du ha följande förkunskaper:

  • Grundläggande macOS-kunskap
  • Generell kunskap om vanliga datorrelateradebegrepp.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Certifiering

Kursen förbereder dig för att erhålla titeln Apple Certified Support Professional (ACSP).

Certifieringstestet skrivs online via en live proctoring-session. Du bokar din certifieringssession på egen hand, och bör planera för att slutföra tentamen utan paus i ett eget stängt rum. Du behöver ett aktuellt, statligt utfärdat ID för att checka in med testövervakaren och påbörja provet. 

Mer information och bokning på Apple.com.

Detaljerad information


Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Installation and Configuration

Participants update, upgrade, and reinstall macOS Mojave, then set up and configure macOS on an individual Mac. Participants are introduced to the command-line interface and macOS Recovery.

User Accounts

Participants learn to manage user accounts and user home folders. They also learn about macOS security and password changes.

File Systems and Storage

Participants learn to manage file systems, storage, encryption, permissions, and file sharing.

Data Management

Participants use hidden items, shortcuts, file archives, metadata, and Spotlight. They also learn to manage system resources and Time Machine.

Apps and Processes

Participants install, manage, and troubleshoot apps, and manage documents.

Network Configuration

Participants manage basic and advanced network settings and troubleshoot network issues.

Network Services

Participants manage network services, host sharing, and a personal firewall.

System Management

Participants manage printers and scanners, then troubleshoot peripherals, startup, and other system issues.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post