ITIL 4 - Foundation Update for ITIL Professionals

Kurskod AK6402

ITIL 4 - Foundation Update for ITIL Professionals

På en dag går vi igenom vad som är nytt inom ITIL 4 i jämförelse med ITIL v3, med fokus på det som omfattas av certifieringen ITIL 4 Foundation. Kursen är speciellt framtagen för att du som redan kan ITIL v3 på Foundation-nivå så snabbt och effektivt som möjligt skall komma på banan med ITIL 4.

Pris
15950 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Ort och datum
7 jul
Live Online

Boka utbildning

Du får även materialet till den fullständiga ITIL 4 Foundation-kursen så att du är rustad för att läsa till certifieringen. Ett certifieringstest ingår i kursavgiften om du bokar detta i samband med att du går kursen. 

Det angivna priset består av kursplatsen plus 3000:- för det obligatoriska certifieringstestet. 

Cornerstone Group AB is a Licensed Affiliate of ITpreneurs, which is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till dig som redan har goda kunskaper inom ITIL v3 på Foundation-nivån, och som skall arbeta med och/eller certifiera dig på ITIL 4 Foundation.

Du förutsätts vara utbildad inom ITIL v3 Foundation. Certifiering är inget krav, men räkna med att merparten av deltagarna är certifierade.

Lärdomar och mål

Bland nyheterna i ITIL 4 Foundation hittar du:

  • Guiding Principles – Ingår nu i Foundation
  • The Four Dimensions of ITSM – En utveckling av de 4 P:na i Service Design
  • The ITIL Service Value System – Ersätter ITIL:s livscykelhjul
  • Service Value chain – Operativ modell som definierar aktiviteter för att möjliggöra leverans
  • Value Streams – Vad en organisation gör för att skapa och leverera produkter och tjänster till kund
  • Continual Improvement – Tydligare och bättre
  • ITIL Practices – Mer än ”bara” processer
  • ITIL and Other Frameworks and Methods – Hur funkar ITIL tillsammans med Scrum, Lean, DevOps med flera.

Detaljerad information


  • ITIL 4, översikt
  • Lean, Agile och DevOps
  • Service Management
  • The Service Value System
  • De fyra dimensionerna
  • The Service Value Chain
  • Continual Improvement
  • ITIL practices

Lär dig mer


Change Enablement – Det nya Change Management i ITIL 4

Change Enablement – Det nya Change Management i ITIL 4

Varför har Change Management bytt namn till Change Enablement i ITIL v4?

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post