ITIL 4 - Foundation Update for ITIL Professionals

Kurskod AK6402

Kombinera ITIL 4 och v3

Om du samtidigt bokar både denna kurs och ITIL® Foundation (2011/v3) så får du Update-kursen för halva priset och betalar 23 375:- för båda (Kan ej kombineras med andra erbjudanden eller generella rabatter).

ITIL 4 - Foundation Update for ITIL Professionals

På en dag går vi igenom vad som är nytt inom ITIL 4 i jämförelse med ITIL v3, med fokus på det som omfattas av certifieringen ITIL 4 Foundation. Kursen är speciellt framtagen för att du som redan kan ITIL v3 på Foundation-nivå så snabbt och effektivt som möjligt skall komma på banan med ITIL 4.

Pris
15950 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
1 dag
Ort och datum
Expandera för att se kurstillfällen
14 jan
Live Online
24 jun
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå

Boka utbildning

Du får även materialet till den fullständiga ITIL 4 Foundation-kursen så att du är rustad för att läsa till certifieringen. Ett certifieringstest ingår i kursavgiften om du bokar detta i samband med att du går kursen. Det angivna priset består av kursplatsen plus 3000:- för det obligatoriska certifieringstestet.

Cornerstone is a Licensed Affiliate of ITpreneurs, which is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till dig som redan har goda kunskaper inom ITIL v3 på Foundation-nivån, och som skall arbeta med och/eller certifiera dig på ITIL 4 Foundation.

Du förutsätts vara utbildad inom ITIL v3 Foundation. Certifiering är inget krav, men räkna med att merparten av deltagarna är certifierade.

Lärdomar och mål

Bland nyheterna i ITIL 4 Foundation hittar du:

  • Guiding Principles – Ingår nu i Foundation
  • The Four Dimensions of ITSM – En utveckling av de 4 P:na i Service Design
  • The ITIL Service Value System – Ersätter ITIL:s livscykelhjul
  • Service Value chain – Operativ modell som definierar aktiviteter för att möjliggöra leverans
  • Value Streams – Vad en organisation gör för att skapa och leverera produkter och tjänster till kund
  • Continual Improvement – Tydligare och bättre
  • ITIL Practices – Mer än ”bara” processer
  • ITIL and Other Frameworks and Methods – Hur funkar ITIL tillsammans med SCRUM, LEAN, DevOps med flera.

Detaljerad information


  • ITIL 4, översikt
  • LEAN, Agile och DevOps
  • Service Management
  • The Service Value System
  • De fyra dimensionerna
  • The Service Value Chain
  • Continual Improvement
  • ITIL practices

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post