ITIL® 4 Foundation - Accelerated

Kurskod AK6403

ITIL® 4 Foundation - Accelerated

Denna kurs ger deltagarna grunderna inom ITIL 4 och IT Service Management och är baserad på AXELOS ITIL® 4 Foundation-certifiering. Kursen ger kunskaper i ITIL med dess terminologi, struktur och grundläggande koncept och är certifieringsgrundande för ITIL 4 Foundation-certifieringen. Kursen syftar till att du skall kunna skriva certifieringstestet inom några dagar. 

Pris
19450 kr (exklusive moms)
Längd
2 dagar
Ort och datum
13 jun
Live Online
5 sep
Stockholm, Live Online
11 nov
Live Online

Boka utbildning

Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för "best practice"-processer inom IT Service Management. Den är utformad för att lägga grunden till att certifiera sig på ITIL Foundation-nivå.

Denna kurs är accelererad för att genomföras på två arbetsdagar. Vill du kunna skriva testet direkt efter kurs rekommenderar vi vår tredagarskurs ITIL 4 Foundation, som ger mer utrymme för exempel, övningar och reflektioner. 

Kompetenskort

Det angivna priset består av kursplatsen plus 4000:- för det obligatoriska certifieringstestet. Cornerstone Kompetenskort kan användas för betalning av själva kursplatsen, mot en tilläggsbetalning för testet.

Cornerstone is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för "best practice"-processer inom IT Service Management. Den är utformad för att ge möjligheten att certifiera sig på ITIL Service Management Foundation-nivå.

Kursen går utmärkt att delta i på distans via vår lösning LiveClass@home.

Jämförelse med tidigare versioner

ITIL 4 bygger vidare på tidigare versioner som v3/2011 och skiljer sig på flera punkter. 

Bland nyheterna i ITIL 4 Foundation hittar du:

  • Guiding Principles – Ingår nu i Foundation.
  • The Four Dimensions of ITSM – En utveckling av de 4 P:na i Service Design.
  • The ITIL Service Value System – Ersätter ITIL v3:s livscykelhjul.
  • Service Value chain – Operativ modell som definierar aktiviteter för att möjliggöra leverans.
  • Value Streams – Vad en organisation gör för att skapa och leverera produkter och tjänster till kund.
  • Continual Improvement – Tydligare och bättre.
  • ITIL Practices – Mer än ”bara” processer.
  • ITIL and Other Frameworks and Methods – Hur funkar ITIL tillsammans med Scrum, Lean, DevOps med flera.

Certifiering

En certifieringsvoucher ingår i kursavgiften. Vi rekommenderar att du planerar in din inläsningstid efter kurs i kalendern innan du bokar testet. Det angivna priset består av kursplatsen plus 4000:- för det obligatoriska certifieringstestet.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Key concepts of service management
  • The concept of value
  • Stakeholder and service consumer roles
  • Service offerings
  • Creating value with services
Key Concepts of ITIL 4
  • Four dimensions of service management
  • ITIL service value system
  • Service value chain
Guiding principles
  • Purpose of ITIL practices
  • Overview of eight ITIL practices
  • Key management practices
Optional (If time allows)
  • Review

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post