ITIL® 4 Practitioner - Incident Management

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Incident Management (IM).
Kursen hålls på begäran
Kontakta oss för mer information.
Telefon: 08-562 557 50
E-post: kursbokning@cornerstone.se
Syftet med denna praxis är att begränsa och kontrollera den negativa effekten av incidenter som inträffar, samt att återställa normal servicedrift så snart som möjligt efter att en incident inträffat.
Incident Management tillämpas ofta tillsammans med Problem Management, som behandlas på vår kurs ITIL 4 Practitioner - Problem Management.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Incident Management
Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Certifiering och ackreditering
Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Detaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursinnehåll
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
- Introduction to Incident Management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Practice capability development