ITIL® 4 Practitioner - Problem Management

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Problem Management (PM).
Kursen hålls på begäran
Kontakta oss för mer information.
Telefon: 08-562 557 50
E-post: kursbokning@cornerstone.se
Denna praxis hjälper organisationer att begränsa såväl sannolikheten att händelsen inträffar som dess faktiska effekt. För detta behöver vi identifiera faktiska och potentiella orsaker, hantera lämpliga lösningar och identifiera de kända felen.
Problem Management tillämpas ofta tillsammans med Incident Management, som behandlas på vår kurs ITIL 4 Practitioner - Incident Management.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Problem Management.
Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Certifiering och ackreditering
Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Detaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursinnehåll
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
- Introduction to Problem Management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Practice capability development