ITIL® 4 Practitioner - Release Management

Kurskod AK6432-2

ITIL® 4 Practitioner - Release Management

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Release Management.

Pris
13450 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
1 dag
Ort och datum
14 nov
Stockholm, Live Online

Boka utbildning

Du lär dig förstå och tillämpa praxisens nyckelbegrepp, principer, värde och utmaningar på både strategisk och operativ nivå, vilket maximerar värdet av Release Management-praxis i deras dagliga arbete.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Release Management.

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

  • Establish and maintain effective approaches to the release of services and service components across the organisation
  • Ensure effective release of services and service components in the context of the organisation’s value streams and service relationships
  • Reduce risks and losses resulting from releases
  • Measure, assess and develop the Release Management practice capability in your organisation by using the ITIL Maturity Model

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post