ITIL® 4 Practitioner - Service Configuration Management

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Service Configuration Management.
Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.
På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.
Boka utbildning
Du kommer att utveckla din förståelse och tillämpning av Service Configuration Management-praxisens nyckelbegrepp, principer, värde och utmaningar på både strategisk och operativ nivå.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Service Configuration Management.
Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Certifiering och ackreditering
Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Detaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursinnehåll
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
- Collect and manage configuration items (CIs) which typically include hardware, software, networks, buildings, suppliers, products and services
- Efficiently provide useful configuration information to the organisation, ensuring that the costs of obtaining and maintaining it are continually optimised
- Improve risk management
- Manage the capacity, availability and security of IT services and components
- Measure, assess and develop the Service Configuration Management practice capability in your organisation by using the ITIL Maturity Model