ITIL® 4 Practitioner - Service Desk

Kurskod AK6431-1

ITIL® 4 Practitioner - Service Desk

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Service Desk (SD). Denna praxis syftar till att fånga behovet av incidentlösningar och tjänsteförfrågningar.

Pris
13450 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
1 dag
Startgaranti
Finns, se datum

Startgaranti innebär att kursen startar oavsett antal deltagare.

Ort och datum
4 mar
Stockholm, Live Online
24 jun
Live Online

Boka utbildning

ITIL 4 Service Desk fokuserar på engagemang med slutanvändare och att leverera bättre upplevelser för kunder/anställda och affärsresultat. Med det som grund kan en organisation fånga upp efterfrågan på incidentlösningar och serviceförfrågningar.

Fem relaterade praxis

Du har även möjligheten att läsa in och certifiera dig på denna tillsammans med fyra relaterade praxis genom vår kurs ITIL Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Service Desk.

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL 4 Foundation.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

  • Introduction to Service Desk
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Practice capability development

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post