ITIL® 4 Practitioner - Service Desk

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Service Desk (SD).
Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.
På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.
Boka utbildning
ITIL 4 Service Desk fokuserar på engagemang med slutanvändare och att leverera bättre upplevelser för kunder/anställda och affärsresultat. Med det som grund kan en organisation fånga upp efterfrågan på incidentlösningar och serviceförfrågningar.
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Service Desk.
Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Certifiering och ackreditering
Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Detaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursinnehåll
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
- Introduction to Service Desk
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
- Practice capability development