ITIL® 4 Practitioner - Service Level Management

Kurskod AK6433-2

ITIL® 4 Practitioner - Service Level Management

På en dag går vi igenom tillämpning av den ITIL 4-praxis (Practice) som kallas Service Level Management (SLM).

Pris
13450 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Ort och datum
8 okt
Live Online

Boka utbildning

Denna praxis sätter upp affärsmål för tjänsternas prestation och leveransgrad. Det säkerställer att tjänsteleveransen kan bedömas korrekt, vilket möjliggör för organisationen att identifiera problem och förbättra sin praxis.

Du kommer att utveckla din förståelse och tillämpning av praxisens nyckelbegrepp, principer, värde och utmaningar på både strategisk och operativ nivå.

Fem relaterade praxis

Du har även möjligheten att läsa in och certifiera dig på denna tillsammans med fyra relaterade praxis genom vår kurs ITIL Practice Specialist - Collaborate, Assure & Improve.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxisen Service Level Management.

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 2500:- för certifieringsvouchern. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL 4 Foundation.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Service level management capability development
  • Quiz

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post