ITIL® 4 Specialist - Create, Deliver and Support

Kurskod AK6413

ITIL® 4 Specialist - Create, Deliver and Support

Den här kursen är en del av Managing Professional-programmet på Intermediate-nivå för ITIL 4, och deltagarna behöver klara det relaterade certifieringstestet som ett delmål mot certifieringstiteln Managing Professional (MP). Modulen fokuserar på integration av olika värdeströmmar och aktiviteter för att skapa, leverera och stödja IT-aktiverade produkter och tjänster samtidigt som de täcker stödpraxis, metoder och verktyg.

Pris
22450 kr (exklusive moms)
Längd
3 dagar
Ort och datum
21 feb
Live Online
7 jun
Live Online

Boka utbildning

Denna kurs utgör en naturlig fortsättning på ITIL 4 Foundation för alla på en IT-avdelning, och rekommenderas som ett första steg att bygga vidare utifrån Foundation-plattformen.

Kursens och testets närmaste motsvarighet inom ITIL v3 är ITIL® Lifecycle stream - Service Transition och ITIL® Lifecycle stream - Service Operation men skall inte betraktas som en uppdaterad version av dessa. På slutet av tredje kursdagen finns tid avsatt för att skriva testet, som ingår i kursavgiften.

Kompetenskort

Det angivna priset består av kursplatsen plus 3000:- för det obligatoriska certifieringstestet. Cornerstone Kompetenskort kan användas för betalning av själva kursplatsen, mot en tilläggsbetalning för testet.

Cornerstone Group AB is a Licensed Affiliate of ITpreneurs, which is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till utövare av IT Service Management (ITSM) som hanterar driften av IT-aktiverade och digitala produkter och tjänster samt de som ansvarar för leverans end-to-end.

Som deltagare förutsätts du känna till ITIL v4, inte bara som koncept utan även dess komponenter på Foundation-nivå samt vara utbildad och certifierad inom ITIL 4 Foundation

Certifiering

Kursen baseras på  certifieringstestet "ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support" från AXELOS. Med hjälp av ITIL 4-koncept och terminologi, övningar och exempel som ingår i kursen kommer du att få relevant kunskap för att klara testet ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support.

Detaljerad information


Kursmaterialet är på engelska med detta innehåll:

Organization and Culture
  • Organizational Structures
  • Team Culture
  • Continuous Improvement
  • Culture Collaborative Culture
  • Customer-Oriented Mindset
  • Positive Communication
Effective Teams
  • Capabilities, Roles and Competencies
  • Workforce Planning
  • Employee Satisfaction Management
  • Results Based Measuring and Reporting
Information Technology to Create, Deliver and Support Service
  • Integration and Data Sharing
  • Reporting and Advanced Analytics
  • Collaboration and Workflow
  • Robotic Process Automation
  • Artificial Intelligence and Machine Learning
  • CI/CD
  • Information Model
Value Stream
  • Anatomy of a Value Stream
  • Designing a Value Stream
  • Value Stream Mapping
Value Stream to Create, Deliver and Support Services
  • Value Stream for Creation of a New Service
Value Stream for User Support
  • Value Stream Model for Restoration of a Live Service
Prioritize and Manage Work
  • Managing Queues and Backlogs
  • Shift-Left Approach
  • Prioritizing Work
Commercial and Sourcing Considerations
  • Build or Buy
  • Sourcing Models
  • Service Integration and Management

Lär dig mer


Change Enablement – Det nya Change Management i ITIL 4

Change Enablement – Det nya Change Management i ITIL 4

Varför har Change Management bytt namn till Change Enablement i ITIL v4?

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post