ITIL® Lifecycle stream - Service Transition

Kurskod AK6213

ITIL® Lifecycle stream - Service Transition

Denna ITIL v3 (2011) Lifecycle-utbildning behandlar förändring av it-tjänster från utformning till överlämning till drift. Kursen fokusera på hantering och implementation av förändringar som stödjer affärsmålen och effektiv hantering av driftsättning utan att störa leveransen av befintliga it-tjänster. Stor vikt läggs på att förstå principer, hantering och kontroll av alla Service Transition-aktiviteter samt relaterade aspekter som kommunikation, åtaganden och organisatorisk förändring.

Pris
22450 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
3 dagar
Ort och datum
Expandera för att se kurstillfällen
20 apr
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå

Boka utbildning

I kurspriset ingår material i tryckt och digital form. Kursledaren är ITIL-ackrediterad, arbetar även som konsult och delar med sig av sin praktiska erfarenhet. Kursmaterialet är skrivet på engelska.

På slutet av sista kursdagen finns tid avsatt för att skriva certifieringstestet, som ingår i kursavgiften.

Cornerstone is a Licensed Affiliate of ITpreneurs, which is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.


Målgrupp och förkunskaper

Service Transision är för dig som vill ha kontroll på IT-leveransen och de förändringar (changes) som både kunderna och IT önskar genomföra i driften. Fokus ligger på förändring, kunskapsöverföring, test och driftsättning. Kursen riktar sig till it-chefer, projektledare, processägare, beställare och medarbetare som arbetar med förändra, konfigurera och driftsätta IT-tjänster. Kursen förbereder dig både för ITIL-test Release Control & Validation samt Service Transition.

Som deltagare förutsätts du både vara certifierad inom ITIL Foundation och besitta motsvarande kunskaper.

Detaljerad information


  • Tjänsteöverlämning (Service Transition) som koncept, dess värde och innehåll
  • Begrepp och principer för Service Transition
  • Service Transition-processernas syfte och mål; Transition Planning and Support, Change Management, Change Evaluation, Service Asset and Configuration Management, Release and Deployment Management, Service Validation and Testing, Knowledge Management
  • Hantera individer under Service Transition-steget
  • Organisera för Service Transition-steget
  • Införande och förbättringar av Service Transition-steget
  • Utmaningar, kritiska framgångsfaktorer och risker
  • Praktiska tips
  • Kursdeltagarnas frågor

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post