ITIL® Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill

Kurskod AK6431

ITIL® Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill

På denna ITIL Specialist-kurs går vi igenom att övervaka stötta samt uppfylla leverans och åtaganden genom tillämpning av fem centrala ITIL 4-praxis (Practices).

Pris
29950 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
3 dagar
Ort och datum
16 sep
Live Online

Boka utbildning

Kursen Monitor, Support & Fulfill (MSF) behandlar dessa praxis: Service Desk, Incident Management, Problem Management, Service Request Management samt Monitoring and Event Management.

Enstaka praxis

Du kan även boka kurs och certifiering i vart och ett av de enstaka praxis som behandlas under kursen:


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxis inom Service Desk, Incident Management, Problem Management, Service Request Management samt Monitoring and Event Management.

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för certifieringsvouchern. En certifieringsvoucher ingår i kursavgiften. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL 4 Foundation.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored) 

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Introduction
  • Introduction to the MSF practices
Incident management
  • Incident management
  • Organizations and people
  • Information and technology
Service desk
  • Service Desk
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
Monitoring and event management
  • Monitoring and event management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
Problem management
  • Problem management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
Service request management
  • Service request management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
Practice capability development
  • Practice capability development

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post