ITIL® Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill

Kurskod AK6431

ITIL® Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill

På denna ITIL Specialist-kurs går vi igenom att övervaka stötta samt uppfylla leverans och åtaganden genom tillämpning av fem centrala ITIL 4-praxis (Practices).

Pris
29950 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
3 dagar
Ort och datum
3 jul
Stockholm, Live Online

Boka utbildning

Kursen behandlar dessa praxis: Service Desk, Incident Management, Problem Management, Service Request Management samt Monitoring and Event Management.

Enstaka praxis

Du kan även boka kurs och certifiering i vart och ett av de enstaka praxis som behandlas under kursen:


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxis inom Service Desk, Incident Management, Problem Management, Service Request Management samt Monitoring and Event Management.

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för certifieringsvouchern.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored) 

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Introduction
  • Introduction to the MSF practices
Incident management
  • Incident management
  • Organizations and people
  • Information and technology
Service desk
  • Service Desk
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
Monitoring and event management
  • Monitoring and event management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
Problem management
  • Problem management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
Service request management
  • Service request management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
Practice capability development
  • Practice capability development

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post