ITIL® Practice Specialist - Monitor, Support & Fulfill

På denna ITIL Specialist-kurs går vi igenom att övervaka stötta samt uppfylla leverans och åtaganden genom tillämpning av fem centrala ITIL 4-praxis (Practices).
Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.
På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.
Boka utbildning
Kursen behandlar dessa praxis: Service Desk, Incident Management, Problem Management, Service Request Management samt Monitoring and Event Management.
Enstaka praxis
Du kan även boka kurs och certifiering i vart och ett av de enstaka praxis som behandlas under kursen:
Målgrupp och förkunskaper
Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxis inom Service Desk, Incident Management, Problem Management, Service Request Management samt Monitoring and Event Management.
Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.
För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.
Certifiering och ackreditering
Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för certifieringsvouchern.
Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.
Detaljerad information
Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.
Detta ingår
- Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
- E-bok Core Guidance för referens och uppslag
- Certifieringsvoucher (Online Proctored)
Kursinnehåll
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
Introduction
- Introduction to the MSF practices
Incident management
- Incident management
- Organizations and people
- Information and technology
Service desk
- Service Desk
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
Monitoring and event management
- Monitoring and event management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
Problem management
- Problem management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
Service request management
- Service request management
- Value streams and processes
- Organizations and people
- Information and technology
- Partners and suppliers
Practice capability development
- Practice capability development