ITIL® Practice Specialist - Collaborate, Assure & Improve

Kurskod AK6433

ITIL® Practice Specialist - Collaborate, Assure & Improve

På denna ITIL Specialist-kurs tar vi ett helhetsgrepp om att säkra och förbättra samarbete runt IT-tjänster genom tillämpning av fem centrala ITIL 4-praxis (Practices).

Pris
29950 kr (exklusive moms)
Längd
3 dagar
Ort och datum
2 sep
Live Online
4 nov
Live Online
8 jan
Live Online

Boka utbildning

Kursen Collaborate, Assure & Improve (CAI) behandlar dessa praxis: Continual Improvement, Service Level Management, Relationship Management, Information Security Management och Supplier Management.

Enstaka praxis

Du kan även boka kurs och certifiering i vart och ett av de enstaka praxis som behandlas under kursen:


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till IT Service Management-proffs som redan tillämpar ITIL och skall implementera en tillämpning av ITIL 4-praxis inom Continual Improvement, Service Level Management, Relationship Management,Information Security Management och/eller Supplier Management.

Den är framtagen för att passa dig som besitter en ITIL 4 Foundation-certifiering. För att hänga med i dess tempo och tillgodogöra dig innehållet förväntas du ha motsvarande kunskaper. Till detta rekommenderar vi vår kurs ITIL 4 Foundation.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Certifiering och ackreditering

Ett Practitioner-test ingår alltid i kursavgiften, i enlighet med AXELOS regelverk. Det angivna priset består av kursplatsen plus 5500:- för certifieringsvouchern. Kursen är utformad för att möjliggöra att du skriver testet direkt efter kurs, men du avgör själv när du bokar det. För att skriva certifieringen behöver du vara certifierad på ITIL 4 Foundation.

Cornerstone Group AB is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Detaljerad information


Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored) 

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Introduction to the CAI practices

Introduction to the Collaborate, Assure, and Improve practices

Relationship management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Relationship management capability development
  • Quiz
Supplier management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Partners and suppliers
  • Supplier management capability development
  • Quiz
Service level management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Service level management capability development
  • Quiz
Continual improvement
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Continual improvement capability development
  • Quiz
Information security management
  • Value streams and processes
  • Organizations and people
  • Information and technology
  • Partners and suppliers
  • Information security management capability development
  • Quiz

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post