ITSM Awareness

Kurskod AK6154

ITSM Awareness

Denna kurs ger dig som deltagare en introduktion till begreppen IT Infrastructure Library (ITIL) och IT Service Management (ITSM). Det ger en översikt av koncepten inom ITIL-domänen för best practice samtidigt som de viktigaste ITIL-processerna introduceras. 

Pris
9450 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
1 dag
Ort och datum
Expandera för att se kurstillfällen
3 maj
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå

Boka utbildning

Kursen förklarar hur ITIL-processer drivs utifrån en livscykel för att ge organisationer en smidig funktion och därigenom säkerställa högkvalitativa tjänster till sina kunder.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen är framtagen för dig som behöver en grundläggande medvetenhet om ITSM och ITIL som ett allmänt intresse eller som en del av ett större programinitiativ, eller för dig som kanske inför beslutsfattande och vägval behöver kunna bedöma ITIL/ITSM-potentialen i din organisation.

Det krävs inga förkunskaper, men du antas ha kommit i kontakt med IT-frågor eller processer därikring.

Detaljerad information


Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Concept of ITIL and ITSM
  • Service
  • Service Value
  • Value to Customers: Utility and Warranty
  • Service Management
  • Defining IT Service Management
  • Introducing Stakeholders in Service Management
  • How ITSM Reduces Costs and Improves the Quality of IT Services?
  • What is ITIL?
  • Why Adopting ITIL?
  • ITIL: Value Proposition
ITIL Processes Within the Service Lifecycle Context
  • What is Process?
  • How Does Process Model Work?
  • Introducing Functions
  • Different Functions and its Emphasis on Service Lifecycle
  • The RACI Model
ITIL Service Lifecycle Approach to ITSM
  • ITIL Service Lifecycle
  • How Does ITIL Service Lifecycle Process?
Roles and Responsibilities in ITIL
  • Role
  • Generic Roles
  • Generic Process Roles
  • How ITIL Roles Can Fit Together Within the Service Lifecycle?
ITIL® Certification Scheme
  • The ITIL® Certification Scheme Overview
  • ITIL Credit Assignment
  • How ITIL Fits With Other Framework and Practices?

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post