Windows 10 - Advanced Troubleshooting and Support

Kurskod T2261

Windows 10 - Advanced Troubleshooting and Support

Under tre dagar djupdyker vi i att felsöka och supportera Windows 10-klienter. Syftet är att ge deltagarna fördjupade kunskaper i Windows 10 för att kunna felsöka och lösa uppkomna problem snabbt och effektivt.

Pris
28450 kr (exklusive moms)
Kursform
På plats eller LiveClass

Leveransformer kan variera beroende på ort och datum.

På plats innebär att kursen hålls i klassrum. Läs mer här.
LiveClass innebär att kursen hålls som en lärarledd interaktiv onlineutbildning. Läs mer här.

Längd
3 dagar
Alternativa betalsätt
Kompetenskort gäller på denna kurs

Många kurser kan även betalas med vårt kompetenskort alternativt utbildningsvouchers eller motsvarande credits från någon av våra teknikpartners. 

Läs mer om kompetenskort.
Läs mer om vouchers.

Ort och datum
Expandera för att se kurstillfällen
18 maj
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå
14 sep
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå
30 nov
Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Umeå

Boka utbildning

Kursen är baserad på många års praktisk erfarenhet av felsökning i stora såväl som mindre företagsmiljöer. Den är framtagen av Andreas Stenhall på Coligo, en av Sveriges främsta inom området Windows- och enhetshantering.


Målgrupp och förkunskaper

Kursen riktar sig till It-tekniker, supporttekniker och helpdesktekniker som arbetar med att supportera och felsöka Windows 10-klienter.

Som deltagare förutsätts du besitta kunskaper och praktisk erfarenhet inom felsökning och support av Windows 10.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Lärdomar och mål

Efter workshopen har du fått nödvändig kunskap om Windows 10 och de verktyg som finns däri, kombinerat med vanliga och populära felsökningsverktyg från Microsoft och tredje part, för att ta felsökning och support till en ny nivå.

Läromedlet består av ett enklare material i form av åhörarkopior och ett labbhäfte.

Detaljerad information


  • Förutsättningar för att arbeta med felsökning - kommunikation och tankesätt
  • Grundläggande Windows 10-kunskaper; Hur påverkar exempelvis Windows as a Service felsökning?
  • Loggar; Loggboken + vanliga loggfiler att använda vid felsökning.
  • Installationsproblem och problem med Windows-uppdateringar
  • Applikationsproblem, Kompatibilitetsproblem- och hantering av dessa
  • Webbläsarrelaterade problem (Edge och Internet Explorer)
  • Start- och inloggningsproblem
  • Problem och felsökning av användarprofiler och problem med användardata och roaming av dessa som exempelvis offline files och folder redirection
  • Felsökning av säkerhetsproblem, skadlig kod etc.
  • Konfigurationsproblem, group policies
  • Nätverksproblem
  • Felsökning av prestandarelaterade problem
  • PowerShell som stöd vid felsökning
  • Inbyggda verktyg för felsökning
  • Avancerade verktyg för att felsökning

Denna workshop är därmed alltid baserad på den senaste Windows 10-releasen baserad på semi-annual channel (tidigare Current Branch).

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post