Create and manage segments in Dynamics 365 Customer Insights – Data

Denna kurs ger en grundläggande förståelse för Dynamics 365 Customer Insights – Data och dess roll i kundengagemang. Du lär dig att samla in och transformera data från flera källor, skapa enhetliga kundprofiler samt analysera kundbeteenden genom segmentering och mått.
Under kursen får du praktisk erfarenhet av att definiera relationer mellan data, hantera aktiviteter och bygga insiktsfulla segment för bättre affärsbeslut. Efter kursen kommer du att kunna utnyttja Customer Insights – Data för att förbättra kundförståelsen och optimera marknadsförings- och försäljningsstrategier.
Målgrupp och förkunskaper
Den här kursen vänder sig till dig som vill samla in, organisera och analysera kunddata från olika källor med Dynamics 365 Customer Insights - Data.
För att delta bör du vara bekant med de grundläggande funktionerna i Dynamics 365 Customer Insights.
Detaljerad information
Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:
Introduction to Dynamics 365 Customer Insights
- Understand the two Dynamics 365 Customer Insights applications and how they fit in the customer engagement ecosystem
- Describe the value of the customer data platform
- Explore the Customer Insights – Data architecture and how it differs from other Dynamics 365 model-driven applications
Ingest data into Dynamics 365 Customer Insights – Data
- Ingest data from multiple data sources into Dynamics 365 Customer Insights - Data
- Use Power Query to ingest and transform data
- Manage your data by monitoring status and configuring refreshes
Create a unified customer profile in Dynamics 365 Customer Insights – Data
- Define source columns and matching rules
- Build the unified customer profile from different data sources
- Find customers using search & filtering indexes
Create relationships, activities, and measures in Dynamics 365 Customer Insights – Data
- Define relationships between tables to connect activity data to customer records
- Configure activities to track customer actions
- Build measures to better understand customer behaviors and business performance
Create segments in Dynamics 365 Customer Insights – Data
- Build segments using customer profiles
- Generate insights on your segments
- Manage your segments
Kursen hålls på begäran - Kontakta oss för mer information.
Telefon: 08-562 557 50 E-post: kursbokning@cornerstone.se