ITIL® 4 Foundation - Accelerated

ITIL® 4 Foundation - Accelerated

Denna kurs ger deltagarna grunderna inom ITIL 4 och IT Service Management och är baserad på AXELOS ITIL® 4 Foundation-certifiering. Kursen ger kunskaper i ITIL med dess terminologi, struktur och grundläggande koncept och är certifieringsgrundande för ITIL 4 Foundation-certifieringen. Kursen syftar till att du skall kunna skriva certifieringstestet inom några dagar. 

Kurskod
AK6403
Pris
19450 kr (exklusive moms)
Längd
2 dagar
Ort och startdatum
9 jun
Live Online
15 sep
Stockholm, Live Online
24 nov
Live Online

Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för "best practice"-processer inom IT Service Management. Den är utformad för att lägga grunden till att certifiera sig på ITIL Foundation-nivå.

Denna kurs är accelererad för att genomföras på två arbetsdagar. Vill du kunna skriva testet direkt efter kurs rekommenderar vi vår tredagarskurs ITIL 4 Foundation, som ger mer utrymme för exempel, övningar och reflektioner. 

Kompetenskort

Det angivna priset består av kursplatsen plus 4000:- för det obligatoriska certifieringstestet. Cornerstone Kompetenskort kan användas för betalning av själva kursplatsen, mot en tilläggsbetalning för testet.

Målgrupp och förkunskaper

Kursen vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för "best practice"-processer inom IT Service Management. Den är utformad för att ge möjligheten att certifiera sig på ITIL Service Management Foundation-nivå.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra kurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Kursen går utmärkt att delta i på distans via vår lösning LiveClass@home.

Cornerstone is a PeopleCert® Accredited Training Organization (ATO) for the ITIL courses.

Certifiering

En certifieringsvoucher ingår i kursavgiften. Vi rekommenderar att du planerar in din inläsningstid efter kurs i kalendern innan du bokar testet. Det angivna priset består av kursplatsen plus 4000:- för det obligatoriska certifieringstestet.

E-learning

Denna kurs finns att köpa som e-learning baserad på PeopleCerts officiella kursmaterial. I köpet ingår tillgång till e-learningen i plattformen Canvas under sex månader, samt den officiella e-boken och även en certifieringsvoucher.

Pris: 12 950:-

Detaljerad information

Kursen baseras på officiellt kursmaterial från PeopleCert.

Detta ingår

  • Kursmaterial, digitalt via plattformen Canvas
  • E-bok Core Guidance för referens och uppslag
  • Certifieringsvoucher (Online Proctored)

Kursinnehåll

Kursmaterialet är på engelska, med detta innehåll:

Key concepts of service management
  • The concept of value
  • Stakeholder and service consumer roles
  • Service offerings
  • Creating value with services
Key Concepts of ITIL 4
  • Four dimensions of service management
  • ITIL service value system
  • Service value chain
Guiding principles
  • Purpose of ITIL practices
  • Overview of eight ITIL practices
  • Key management practices
Optional (If time allows)
  • Review
Kurskod
AK6403
Pris
19450 kr (exklusive moms)
Längd
2 dagar
Ort och startdatum
9 jun
Live Online
15 sep
Stockholm, Live Online
24 nov
Live Online

Fler kurser inom

Relaterat innehåll

  • Ledning och styrning
  • Artikel
Din nästa superkraft: Gå vidare med specifika ITIL Practice-kurser
Med ITIL Foundation har du en stark grund inom IT-tjänstehantering. Men för att behålla skärpan och fortsätta utvecklas kan du enkelt fördjupa dig inom de områden som är mest relevanta för din roll. Här kommer våra korta specialiseringskurser väl till pass.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post