IT Service management i praktiken för Servicedesk

Kurskod AK6153

IT Service management i praktiken för Servicedesk

Vad menar vi med begreppet service egentligen, vad betyder det och hur skall vi tolka och leva efter det? Vad är bra service? Att Servicedesk är så mycket mer än bara en helpdesk tas upp utifrån ett praktiskt och pragmatiskt sätt baserat på tillgängliga ramverk.

Pris
9450 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Ort och datum
Hålls på begäran

Kursen hålls på begäran

Kontakta oss för mer information.

Telefon: 08-562 557 50 
E-post: info@cornerstone.se

Formatet på kursen är interaktivt och framtaget för att presentera informationen i hanterbara avsnitt för att lättare ta till sig kunskapen. Under kursen kommer deltagare att genomföra övningar för att förstärka inlärningen.

 


Målgrupp och förkunskaper

Denna kurs är för alla som jobbar i eller har mycket att göra med en Servicedesk.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Detaljerad information


  • Översikt av ITIL ramverket
  • Vad är service och ”servicemannaskap”
  • Servicedesk funktionen enligt ITIL
  • Processerna:
    • Incident Management
    • Request fulfillment Management
    • Access Management
  • Förstå varför kommunikation är viktigt och hur man förbättrar
  • Hantera klagomål

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post