IT Service Management i praktiken för Service Desk

Kurskod AK6153

IT Service Management i praktiken för Service Desk

Vad menar vi med begreppet service egentligen, vad betyder det och hur skall vi tolka och leva efter det? Vad är bra service? Att Service Desk är så mycket mer än bara en helpdesk tas upp utifrån ett praktiskt och pragmatiskt sätt baserat på tillgängliga ramverk.

Pris
9450 kr (exklusive moms)
Längd
1 dag
Ort och datum
3 dec
Live Online
25 feb
Live Online

Boka utbildning

Formatet på kursen är interaktivt och framtaget för att presentera informationen i hanterbara avsnitt för att lättare ta till sig kunskapen. Under kursen kommer deltagare att genomföra övningar för att förstärka inlärningen.

 


Målgrupp och förkunskaper

Denna kurs är för alla som jobbar i eller har mycket att göra med en Service Desk.

För att alltid hålla en hög kvalitet på våra teknikkurser använder vi både engelsk- och svensktalande experter som kursledare.

Detaljerad information


  • Översikt av ITIL ramverket
  • Vad är service och ”servicemannaskap”
  • Service Desk funktionen enligt ITIL
  • Processerna:
    • Incident Management
    • Request fulfillment Management
    • Access Management
  • Förstå varför kommunikation är viktigt och hur man förbättrar
  • Hantera klagomål

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post