Förvandla Excel-listor till interaktiva rapporter


Förvandla Excel-listor till interaktiva rapporter

Ett vanligt scenario i Excel är att du sitter med långa listor med information, som innehåller information om försäljning, produktion, tjänster m.m. Har du tur ligger en rapport bara några klickningar bort, men ofta behöver du först behandla ditt data. I detta webinar får du tips om olika metoder för att bearbeta data, för att sedan skapa visualiseringar i form av pivottabeller och diagram.

Du bör ha förkunskaper som motsvarar vår grundkurs i Excel, för att få ut så mycket som möjligt av webinaret.

När: Tisdag 15 november kl 09.00-10.00
Plats: Zoom
Pris: Kostnadsfritt

Ur innehållet:
  • Manuell uppdelning av data med Snabbfyll 

  • Automatiserad uppdelning med Frågor/Power Query

  • Skapa pivottabeller och diagram

  • Bygga interaktiva rapporter med utsnitt och tidslinjer

  • Tips och tricks

Webinaret hålls av:

Joachim Clasberg

Joachim är en mycket uppskattad kursledare, talare och konsult med stor erfarenhet inom hela Microsoft Office. Joachims specialområden är Microsoft 365, SharePoint, mallar och anpassningar för Officeapparna. Han är även aktiv med framtagande av e-learning och kursmaterial

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post