Sökresultat för "ITIL Foundation"

Andra sökte också efter t3730 avancerad it active directory
Visar 1 träffar
  • Ledning och styrning
  • Artikel
Din nästa superkraft: Gå vidare med specifika ITIL Practice-kurser
Med ITIL Foundation har du en stark grund inom IT-tjänstehantering. Men för att behålla skärpan och fortsätta utvecklas kan du enkelt fördjupa dig inom de områden som är mest relevanta för din roll. Här kommer våra korta specialiseringskurser väl till pass.
Visar 7 träffar
17 SEPTEMBER / 14.00
Request & Event Management med automatisering i fokus
Vill du få din tjänsteleverans att fungera smidigt behöver du ta kontroll över hanteringen av förfrågningar och händelser utan att vare sig överväldigas eller tappa ärenden. Här kommer automatisering in, och även för detta finner ITIL 4 på råd.
30 APRIL / 13.00
Hur ligger vi till med ITIL? - Så utnyttjar du mognadsmodellen
Vill du höja mognaden i ert ITIL-arbete, men är osäker på hur du angriper utmaningen? Låt ITIL:s mognadsmodell ge er en tydlig översikt över era ITIL-praxis och de utvecklingsmöjligheter som finns.
03 JUNI / 13.00
Incident- och problemhantering med ITIL
Incident och Problem Management hör till de viktigaste utmaningarna i det dagliga arbetet för en IT-organisation, och det finns mycket att tjäna på att implementera båda dessa ITIL 4-praxisar
07 MARS / 13.00
Säkerhet och kundbehov med ITIL - Relationship Management och Information Security Management
I en alltmer digitaliserad värld är förtroende och säkerhet avgörande för framgångsrik IT-leverans. Välkommen på ett webinar som zoomar in på hur ITIL kan stärka både relationer och säkerhet – och därmed skapa långsiktigt värde för verksamheten.
02 DECEMBER / 12.00
Bädda rätt för förändring och ständig förbättring med ITIL
De två ITIL 4-praxisarna Change Enablement och Continual Improvement stöttar utan tvekan varandra, men hur drar du störst nytta av detta och undviker att tillämpningen bromsar förändringsprocesserna?
03 OKTOBER / 10.00
Lyckas med förändring och tillväxt med Agile och ITIL
Agila ramverk, som till exempel Scrum och ITIL, beskriver hur man kan optimera utveckling och förvaltning av lösningar och tjänster. Ofta handlar det om IT-tjänster, men tjänstekonceptet och dess hantering är generellt. Ramverkens begrepp kan skilja sig åt och implementering görs på många olika sätt, men i grunden har Lean, Agilt och ITIL samma syfte: att hjälpa individer och organisationer att optimera hanteringen av tjänster under hela livscykeln.
27 NOVEMBER / 10.00
Resurshantering med ITIL - IT Asset & Service Configuration Management
Välkommen på ett webinar där vi fokuserar på två praxis och grundbultar inom ITIL4: IT asset Management och Service Configuration Management. Låt dig inspireras av vår expert Peter Forsbeck som ger dig de bästa greppen inom ITIL för att ta kontroll över organisationens resurshantering.
Visar 1 träffar
ITIL & Ramverk
IT Service Management med ITIL Foundation och populära praxis-tillämpningar med Practitioner.

Få inspiration & nyheter från oss

Jag godkänner att Cornerstone skickar mig nyheter via e-post